Motiveret ansøgning

Hejsa… Jeg har 9,6 i snit og ca. 60 kvote point, så jeg er ikke engang sikker på at kunne komme ind i år :frowning:

Men prøver da alligevel…

Hvis der er nogen som har noget feedback til min ansøgning ville det være en stor hjælp.

Her er den:

Jeg afsluttede min matematiske studentereksamen i 2004. Herefter var jeg en smule i tvivl om, hvilken uddannelse jeg skulle begynde på. Vidste bare, at det skulle være noget inden for naturvidenskabens verden, da det er dette som interesserer mig mest. Jeg læste derfor, om så mange uddannelser indenfor dette område jeg kunne, heriblandt Lægevidenskaben.
Til sidst stod jeg tilbage med Lægevidenskab og Nanoteknologi. Valget blev dog Nanoteknologi, både fordi jeg følte, det var et område jeg var nødt til at prøve af, men også fordi jeg var sikker på at komme ind med det samme. I dag er jeg stadig indskrevet på Nano-studiet ”FD” og er forholdsvis glad for det, men jeg kan tydeligt mærke at det er de biologiske, medicinske og kemiske sider af faget som jeg er mest glad for. Da jeg stadig ikke er helt sikker i mit studievalg, har jeg tænkt meget over hvad det vil føre til i den lange ende, og om denne uddannelse vil kunne tilfredsstille mig som person, hvilket jeg tvivler på.
Her tror jeg, at Lægevidenskaben vil give mig en bredere vifte af valg senere hen og derfor mere sandsynligt vil tilfredsstille mig. Både fordi der findes så mange områder indenfor Lægevidenskaben, men også fordi at man kan arbejde med det over hele verden.

Den gren af nanoteknologien som interesserer mig mest, er nanomedicinen, som jeg har læst en del om i div. artikler og på nettet. Ved at skrive til forskellige folk som har med dette fag at gøre, har jeg fundet ud af, at man skal have en grundlæggende medicinsk udannelse for at studere dette, så dette underbygger endvidere min motivation.

Jeg ved dog ikke på stående fod, hvor i den medicinske verden jeg gerne vil ende, men jeg har en idé om, at jeg gerne vil forske indenfor en af de medicinske områder som f.eks. nanomedicin.
Dog vil jeg tage det som det kommer, da jeg sikkert bliver meget klogere på dette inden for de første par år af uddannelsen.
Fra mit nuværende studie kan jeg sige, at jeg elsker at studere på universitetet. Jeg elsker selvstændigheden og de mange frie valg man har.

I den tid jeg har studeret på universitet indtil videre, har jeg haft og bestået følgende kurser ”FD”:

  1. Introduktion til matematik for kemikere, biokemikere og nanoteknologer.
  2. Introduktion til nanoteknologi.
  3. Grundlæggende analystisk kemi.
  4. Indledende laboratoriesikkerhed.
  5. Grundlæggende organisk kemi.
    Derudover er jeg på nuværende tidspunkt i gang med ”Organisk kemi og spektroskopi” og ”Matematik for nanoteknologer om lineær algebra, kompleksitet og differentialligninger”.
    I gymnasiet havde jeg kemi og matematik på højt niveau, samt idræt på mellemniveau.
    På trods af at den kemi jeg har nu er på et endnu højere niveau, end jeg havde i gymnasiet, så har jeg forbedret mine skriftlige karakterer på dette område.

Af udenlandserfaring har jeg en måneds ophold, hos en fremmed familie i Brasilien da jeg var 13år, som led i en udveksling. Erhvervsmæssigt har jeg haft forskellige fritidsjobs fra 13års alderen som bl.a. tjener/kok og grønthandler. I dag privatunderviser jeg nogle venners børn, et par gange om ugen: en 1.g elev i kemi, og en 7. klasses elev i alle fag.
Jeg har desuden dyrket sport hele mit liv og træner stadig styrketræning og fodbold ca. 4 gange om ugen. Sidst men ikke mindst har jeg en stor hobby i form af musikkomposition. Jeg har mit eget musikstudie med to venner og vi har nogle få udgivelser og optrædener bag os.

Håber at I vil se mig til en samtale.


Mange tak for hjælpen…

lige et par tanker til din ansøgning.

Du behøver ikke at opremse de fag du har bestået på dit nuværende studie, dette skal du vedlægge som bilag, da det ikke interesser “læseren” hvad du har bestået, hvis de dog gerne vil vide det, kan de altid kigge på det eksamensudskrift, som du gerne skulle sende med.
Brug istedet for pladsen til at fortælle hvorfor de netop skal vælge dig fremfor alle de andre.
Desuden lyder det lidt som om du ikke er helt sikker på om medicin er noget for dig, SÆLG DIG SELV, hvis det virkelig er noget du brænder for så skriv hvad det er der gør at du så gerne vil læse medicin.
Du skriver selvfølgelig at du finde kemi, biologi og medicin spændende, dette er selvfølgelig også nogle sider af medicinstudiet, men der findes meget andet, vis at du har gjort dig nogle flere tanke om selve studiet og at du har undersøgt hvad det indebære at studere medicin.
Mange af dem du skal "konkurrere med, (hvis du skal igennem kvote 2) har brugt flere år på at kvalificer sig til blive optaget, udfra hvad jeg kan se, har du ikke rigtig gjort noget specielt for at blive optaget, så for dig gælder det om at få “læseren” overbevist om at du er den bedste og at du er klar til et studie som medicinstudiet.

Håber du kan bruge det til noget og held og lykke.

Kan jeg rigtigt godt bruge… Kan godt se hva du mener… Jeg er da heller ikke 100% sikker i mit valg, men jeg har en stærk følelse for at det er noget jeg vil blive glad for… Og der er jo mange muligheder inden for uddannelsen…
Har slet ikke gjort noget for at skaffe kvote point endnu, og håber heller ikke at jeg fr brug for det… Er jo næsten lige kommet ud af gym…
Så kan godt se at jeg er dårligt stillet over for dem som har brugt flere år af deres liv på studierelavant arbejde o.l.
Prøver at fixe den lidt…