Motiveret ansøgning ønsker feedback!

Hey!
Er der en venlig sjæl, som vil kommentere på min motiverede ansøgning? Det ville være fedt i så fald!

http://EXAMPLE.com/media/kunena/attachments/9499/Ansgningtilmedicin2012.pdf

http://EXAMPLE.com/media/kunena/attachments/9499/CurriculumVitae.pdf

Da jeg ikke kom ind på medicinstudiet sidste år faldt min 2. prioritet på økonomistudiet.
Dette er for nogen en helt anden boldgade, for hvilket en direkte relevans til medicinstudiet er
svær at finde. Jeg valgte økonomi, da matematikken også har stået højt på listen.
Økonomistudiet har givet mig en god rutine i hverdagen på universitetet, samt med mine 27
timers undervisning om ugen, har jeg formået at skabe en god læserytme og forståelse af
studiemiljøet. Derfor mener jeg, at økonomistudiet ikke er så irrelevant som flere antager. Jeg
har tilegnet mig den matematisk-naturvidenskabelige tankegang, som jeg vurderer vil gavne
mig hvad angår bearbejdning af sundhedsfagligt materiale

i dette afsnit modsiger du dig selv lidt, med at økonomi ikke er relevant men så er det aligevel. jeg mener at burde omformulere det lidt :slight_smile:

Jeg er enig med mumi i, at du modsiger dig selv lidt i starten.

Overvej om du vil bruge plads i den motiverede ansøgning på et mini CV. Du er ikke i nærheden af de to sider, der er maks, så du kan godt beholde det, hvis du vil…

Du skriver, at du var i Tanzania fra januar 2011 - februar 2011, men den hospitalserfaring du fik der fylder meget lidt i betragtning af at det er super relevant også selvom det “kun” var otte uger.

Til sidst men ikke mindst; potentielt meget vigtigt.
Du skriver, at økonomi var din anden prioritet, men hvis du også søgte ind i resten af landet var det jo egentlig din femte prioritet. Overvej om du vil flette det ind. skriv fx: “Medicin-studiet var min første prioritet, med ansøgning til alle fire universiteter. Derefter, som femte prioritet, søgte jeg økonomi fordi…”

Det viser motivation, at man er villig til at flytte efter studiet.

God vind med ansøgningen

Du skriver i starten “Derfor brugte jeg et par år på at samle relevant erfaring”

Det at være i gang med stud.polit virker ikke for som en særlig målrettet indsamling af relevant erfaring. Derfor ville jeg hvis var mig, skrive i noget stil med at jeg prøvede et andet studie, men at medicinen stadig trækker meget mere. Herefter kan du så skrive hvad du synes du så har fået ud af din tid på stud.polit.

Som der allerede er nævnt så synes jeg også du skal gøre mere ud af din tur til Tanzania, da det, for mig at se, er klart det mest relevante erfaring du har. På hvilke måder har det givet dig indblik i lægens arbejde? Gerne på både godt og ondt.

Held og lykke med ansøgningen :slight_smile: