MMI prøve SDU 2019

Hej.
Jeg har lige fundet ud af at jeg er kommet videre til MMI prøven :smiley: Har dog ingen ide om hvilke spørgsmål der kunne dukke op ??

1 Synes om

Så det på optag.sdu, men har lige læst et sted at det igen er fjernet så man ikke kan se resultatet før kl 20… håber ikke det var en fejl og jeg stadigvæk er videre til MMI

Tror du kan se det igen

Hvordan hænger det sammen? Jeg kan ikke se noget under fanen ‘afgørelse’? Dog kan jeg godt se mit resutat af uniTEST - hvor man ogsp får oplyst en grænsescore og ens snit.

“Alle er lige” til MMIen.
MCQ scoren er udelukkende adgangsgivende til MMIen. Når I starter til MMI har I alle 0 point fra starten. Under MMIen får i et antal point på hver stand og til sidst adderes pointene og det er så jeres samlede MMI-score og den score som i sidste ende (og for godt halvdelen af deltagerne) vil være adgangsgivende til medicinstudiet :+1: :smiley:

Stort tillykke til alle jer der er gået videre :smiley:

Kan ikke se scoren nogen steder

Jeg er også gået videre til MMI. Følger lige med herinde :eyes:

Jeg vil lige tilføje at det vist ikke er tilladt at fortælle specifikt hvad der foregår til prøverne, bare lige så der ikke er nogen som får ørene i maskinen… MEN SDU skriver at de tester følgende parametre:

  • Motivation
  • Kognitiv formåen
  • Personlig integritet
  • Fagspecifik viden og færdigheder
  • Etik
  • Kommunikation

Og der er i følge skrivet inde på optagelsessiden 6 stande - så mon ikke der er en stand til hver af de ovenstående punkter…

Men jeg har hørt at man bare skal slappe af og være sig selv - træls råd - men nok rigtig nok!

Held og lykke til alle der skal op :smiley:

Ved I hvad dress-code er til MMI? Skal det være formelt/business eller bare casual?
Ville være dejligt hvis tidligere ansøgere som fik gode point i MMI tidligere år kunne dele hvad de havde på etc.

Dresscode? Der er absolut ingen. Du søger om optagelse på en universitet, ikke en eller anden dating-side.

Med venlig hilsen én der var samme mølle igennem for mange år siden.

Nik99, jeg tænker at du spørg om dette da du måske kender til ansøgningprocessen for amerikanske og canadiske studerende - jeg har selv set en del video på youtube hvor de tager sindsygt fint tøj på til de der interviews!
Tænk at du skal tage dig godt ud - det skader ikke at have anstændigt tøj på - men ingen blazer eller slips.

Har venner der tidligere var oppe og de havde helt almindeligt tøj på :slight_smile: De har lige sørget for at det ikke var den plettet slidte t-shirt men ellers ikke mere :slight_smile:

Hahah ja, det er fordi jeg bor i England og til mine medicin interviews her skulle man have jakkesæt og det hele. De tager det som et jobs-interview. Så var ikke sikker hvis det samme var reglen tilbage i Danmark.
Men det er da meget dejligt ikke at skulle svede under en blazer.

Jeg tror engelske universiteter er meget uenige hahahha

2 Synes om

Så er det heldigt, at du ikke søger ind på et engelsk universitet.

Fokuser på væsentlige ting :).

Ja da, derfor skulle jeg jo vide om det var væsentligt :wink:

Jeg driller bare ;).

Generelle råd:

Forbered jer lidt på motivationsdelen. Tomme fraser såsom “jeg vil gerne hjælpe andre mennesker” er intetsigende. Vær konkrete.

Forbered jer på at skulle samarbejde.

Læs op på klassiske medicinske emner, forhold jer til relevante etiske aspekter.

1 Synes om

Gode råd fra Anders og jeg er enig. Vil dog lige tilføje lidt:

  • Vær jer selv
  • Bevar roen så godt som I kan (der er drøn på til testen!)
  • Hold humøret højt - også hvis en stand ikke går som I ønsker det. Når man går ud fra standen er det vigtigt at komme videre og ikke dvæle ved den “gamle” stand. Man kan sagtens komme igennem og blive optaget selvom en eller to af standene ikke er til toppoint.
  • Nyd dagen. Det er en super fedt test selvom den er hård. Og husk at uanset hvordan det går til testen så har I allerede skilt jer ud i og med I er blandt de ca. 400 bedste af de over 2.000 ansøgere der var til MCQen.

God fornøjelse og held og lykke!!

/KmK

2 Synes om

Tak for gode råd til jer begge to :slight_smile: klassiske medicinske emner, kan du komme med nogle eksempler, uden at afsløre for meget?

Jeg forstår ikke helt, at en stand hedder “fagspecifik viden”, men de skriver, at de ikke forventer, at man kommer med nogen viden i forvejen. Det kan jeg ikke helt få til at hænge sammen :thinking:

1 Synes om

Har alle fået den nye besked, på selvbetjeningen optag.sdu.dk, at de er i gang med at opdatere informationer og det vil åbne op kl. 18 idag?

Jep - den har alle fået. SDU har vist lidt tekniske problemer :wink:

1 Synes om