MMI på SDU i 2022

Til alle os der er gået videre til MMI i år - tillykke!
TIl alle jer der har været til MMI tidligere - hej! Kan I muligvis sætte nogle beskrivende ord på indholdet og oplevelsen? Gode tips og tricks?

Det er sgu nogen dage siden men her får i mine tanker

Standende var som følger (hvis jeg husker korrekt):

  1. Samarbejde (en studerende tegnede, en anden fortalte hvordan der skulle tegnes efter et udleveret billede og vice versa)
  2. Motivation (Din motivation for at læse medicin)
  3. Engelsk tekstforståelse (læs engelsk tekst og redegør for indholdet)
  4. Etisk problemforståelse (case med en række mere eller mindre åbentlyse udfordringer)
  5. Problemforståelse juridisk/politisk/etisk/personlig (samme som ovenfor, men mere hverdagsrelevant)
  6. Simulation med skuespiller (Sørg for at naboens syge søster ikke gør skade på sig selv medens naboen kontakter søsterens bosted/hospital som hun er stukket af fra)
  7. Måske var der en stand mere, husker ikke.

Generelle betragtninger
Jeg var opppe som sidste gruppe den dag, og sad således i et klasselokale et par timer og ventede, jeg synes det var overraskende hvordan flere af deltagerne var som et “omrejsende cirkus” og deres samtale i en time handlede om hvordan det havde været til prøven i Aarhus (Det skal siges at jeg deltog kun i Odense og søgte kun ind der da jeg gik på et godt studie i forvejen og ikke havde noget at miste - kun noget at vinde ved at få en plads på ‘Drømmestudiet’ ) De fik kørt hinanden op over hvordan den ene stand havde været og den anden stand osv. på en MMI der var overstået og man intet kunne ændre ved.
Det gav mig utroligt meget ikke at være bankede afhængig af at præstere, så fik jeg nemlig ro i sindet til at kunne gøre det - hvis det giver mening?

Må du tage en bog med at læse i - så gør det :slight_smile: Ventetiden kan være lang!
Gælder også senere til spot eksamener i øvrigt, bøger og et spil kort!
Tilbage er kun at sige al held og lykke! Vi ses forhåbentlig derude en dag, drik nogen kolde bajere og meld jer ind i FADL :smile:

1 Synes om

Kan du huske, hvilken slags cases det drejede sig om i den etiske del? Mon det er smart at læse op på lægelig etik inden man kommer til det?

Hej Sveistrup

Jeg husker ikke casen præcist, men det er primært din evne til at se etiske problemstillinger som menneske den undersøgte, jeg mindes ikke at den bar præg af at være mere sundhedsprofessionelt relevant end blot menneskelig.

1 Synes om

Tusinde tak @Grubleren

1 Synes om