MMI Opfølgning '2010

Hej alle,

Gik det godt, gik det dårligt, hvad var mærkeligt og hvad var super mærkeligt?

Lad os følge op her i tråden :slight_smile:

Personligt synes jeg at det gik ok. Det kunne dog være gået bedre ved enkelte stationer. Det er jo svært at sige, når der ikke som sådan er noget rigtigt og forkert.

Håber det bedste for alle!

Og er der andre, der skal til en samtale istedet for MMI? Gad godt at høre, hvad det mon går ud på…

Synes også selv det gik ret godt, men nu må vi jo se den 15. juni (er jeg den eneste der elsker det tempo sådan nogle universiteter gør sig i).

Det eneste jeg vil kriticere lidt var den med kræft. Der var alt for meget tekst til de 7 mins vi havde - og da jeg spurgte om det var fordi vi selv skulle finde det relevante(det om godartede/ondartede) fik jeg bare et nej - du skal læse det hele. Men da tiden skred noget hurtigt frem hoppede jeg til sidst hen til det relevante så jeg også kunne nå at læse noget om det.

Men held og lykke til jer alle, og så ses vi forhåbentligt på sdu engang :wink:

Jeg synes ikke det gik specielt optimalt :frowning: havde problemer med at instruere blodtryk (min makker kunne ikke høre hvad jeg sagde fordi hun tog stetoskopet i ørerne for tidligt, og mindre småproblemer som det). Jeg nåede heller ikke at læse hele teksten ved kræft-standen… Og så blev jeg godt og grundigt slagtet ved gen-patentering, da han spurgte ind til aktuelle debatter omkring emnet, og jeg overhovedet ikke har fulgt med i nogle debatter vedrørende det emne! Synes dog det gik ganske godt til kommunikation (den var sjov), den vdr. etniske og den med rygning… Men har generelt ikke nogen ide om hvad det ender med, min mavefornemmelse siger mig dog desværre at jeg ikke kommer ind :frowning: dog en sjov dag!

Jeg synes det gik rigtigt fint… Til forskel for Ramuchamp, synes jeg der var rigeligt med tid til den tekst om kræft, fik læst det hele 2 min før tid og gav intervieweren kamp til streget med at finde på detaljerede spørgsmål :stuck_out_tongue:

Jeg synes den med patenter var værre, hvor jeg måske forholdte mig forkert til problemstillingerne.

Men alt i alt var det en interessant dag med en masse spændende opgaver.

Jeg har det på præcis samme måde som Viss…

Jeg synes at den værste var gen-patent…den blev jeg også slagtet ved, han blev hele tiden ved med at spørge om jeg ikke havde hørt noget aktuelt om dette emne. HELT ÆRLIGT: NEJ har aldrig hørt om firmaer der køber eller sælger gener!
Herefter kommer cancer-tingen! for helvede hun var i hvertfald ikke særligt hjælpsom. Helt ærligt den var jo helt urimelig…
At instruere og udføre ved jeg ikke helt hvordan gik…det er svært at vide, men kunne ikke finde den irriterende puls på manden og det der gjorde mig sååå irriteret var at han hele tiden sendte blikke til den anden mand, synes åbenbart at det var meget underholdende…Ville seriøst have givet ham en - men blev enig med mig selv at det nok ville trække ned.
Diskussionerne var ok…sagde bare alt det der faldt mig ind, men kludrede stadig på nogle punkter…
kommunikation var ok tror jeg - men en smule latterlig helt ærligt følte som om det var en eller anden audition på en dårlig film.

Den stand der klart gik bedst var motivation, men på den anden side man kan jo aldrig vare sikker…
Min mavefornemmelse siger mig at jeg ikke gik videre, da så mange af de andre virkede meget snaksaglige og gode til at diskuttere… :cry: :frowning:

lige som jer andre synes jeg også at den engelse cancer tekst og den med gen-patenter var de sværeste! med hensyn til den hvor vi skulle henholdsvis arbejde med en blodtryksmåler og med en førstehjælpsdukke så var det ikke om vi fik gjort det hele helt rigtigt eller om vi fik fundet pulsen eller what ever, de kiggede på - det var måden hvorpå vi kommunikerede med hinanden. det var i hvert fald hvad jeg fik at vide af intervieweren da mig og min “makker” ikke fik målt blodtrykket rigtigt.

Det er evnen til at give ordrer og bevare overblikket, samt at holde hovedet koldt, og følge ordrer, når man var sikre på hvordan de skulle udføres.

Men kan man få en kort beskrivelse af alle stationer? Var selv oppe sidste år :slight_smile:

ja altså de første 2 stande var dem hvor man enten skulle læse instruktionen og vidergive den, eller hvor man skulle udføre dem.
3. stand var en diskussion om rygning og tobak.
4. var så vidt jeg husker den engelsk tekst om cancer hvor man så skulle fortælle intervieweren om den bagefter - og så kunne han/hende stille spørgsmål.
5. var vidst den om ens motivation
6. skulle man diskutere gen-patenter
7. skulle man diskutere om der skulle være andre regler og om der skulle tages særlige forbehold over for indvandre og flygtninge end overfor danskere
8. skulle man trøste en studie kammerat der havde problemer der hjemme. samtidig skulle man have i baghovedet at der var 3 dage til at kammeraten og en skulle aflevere en opgave sammen og hvis ikke afleverede til tiden, ville i dumpe - hun havde ikke nået hendes del endnu.

Jeg vil da også lige komme med min egen beretning :slight_smile:

Jeg startede ved stand 2 - dvs. jeg skulle instrueres i blodtryksmåling. Det gik rent ud sagt dårligt selve det praktiske. Var alt for nervøs og kunne ikke finde puls (udover min egen som kørte med 140). Kommunikationen kunne også være gået bedre i selve samarbejdsparten.

Stand 3 med cancer-teksten panikkede jeg en lille smule ved da jeg så længden. Jeg nåede ikke det hele og havde kun nok info til at referere plausibelt i 2 min. ca. Interviewer forsøgte med uddybende spørgsmål det sidste minut.

Stand 4 med motivationen var en mærkelig oplevelse i forhold til de andre stande, da interviewer var meget aktiv og kom med mange spørgsmål (følte nærmest jeg gjorde noget forkert). Men umiddelbart gik jeg der fra med et godt indtryk.

Stand 5 med rygning kørte ok.

Stand 6 med gen-patenter gik overraskende godt (havde lidt etik fra tidligere studium som kunne perspektiveres).

Stand 7 med nydanskere gik ok - interviewer var kritisk og samtidig imødekommende her.

Stand 8 gik ok - fokuserede meget på dialogen og tilstræbte at komme frem til en fornuftig løsning (som opgaveoplægget havde understreget man skulle arbejde hen imod).

Stand 1 - her skulle jeg instruere min makker i mund til mund. Desværre fik makkeren vendt masken med filter forkert, så filteret lukkede for de pust min makker skulle give. Ved lidt problemløsning blev masken dog vendt rigtigt og vi fik reddet fantomdukken (blev vi enige om :smiley: )

Alt i alt meget sjovt - men jeg er lidt ærgerlig over, at jeg startede ved stand 2, da egen nervøsitet ikke gjorde øvelsen nemmere. Om jeg kommer ind? Aner det ikke. Det er svært, meget svært at finde ud af hvor man står, synes jeg.

Mvh. Frederik

Thoss - hvad mener du med dette?

Det hele handler om hvordan du forholder dig til situationen i alle tilfælde.

Eksempel:
Da jeg var til MMI skulle vi på standen med 2 ansøgere bygge lego. Med ryggen til hinanden får den ene legoklodser, og den anden algoritmehæftet til færdiggørelse af figuren. Man skal så løse opgaven sammen verbalt.

Jeg kan huske, at mange efter MMI snakkede om hvor meget man nu nåede - og mange blev kede af det, fordi de kun havde sat 2 klodser sammen. Der var endda en pige der pralede med, at de havde bygget hele lortet færdigt, selvom hun måtte råbe af den islænding hun ikke kunne forstå.

De har alle sammen misforstået øvelsen i allerhøjeste grad. Sidstnævnte har i hvert fald ikke fået mange point trods hun færdiggjorde den legofigur.

Jeg håber I har tænkt jer om da I gik ind til hver stand.

Thoss - hvad mener du med dette?[/quote]

Jeg kunne ikke komme til MMI d. 20. maj, og SDU har i stedet sagt at jeg bliver indkaldt til en samtale. Og så har de ikke yddybet det mere, så jeg ved ikke om det bare er en samtale om min motivation, eller også om sådan nogle forskellige problemstillinger, osv.
Det kunne godt være, at der var andre, der skulle til sådan en samtale, men det lyder vist ikke sådan.
Jeg må se, hvad det bliver til :slight_smile: Regner alligevel med at komme igennem på kvote 1.

Jeg synes generelt det var ok.

Engelsk teksten fandt jeg nem, så ingen problemer der. Genpatenter var ikke min stærke side.

Men mit generelle indtryk var, at alle synes det var gået acceptabelt.
Men har ingen forventninger til det, da alle mine meddeltagere virkede kompetente, så jeg er sikker på der bliver kamp til stregen :slight_smile:

Held og lykke allesammen

Jeg klarer ikke ventetiden længere!!! Hvis de udskyder det yderligere i morgen, ligesom de gjorde ved MCQ, går jeg amok!!

Held og lykke alle!

Der er kommet svar og jeg er blevet optaget!!! :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: det er den lykkeligste dag i mit liv!!! Tuder af glæde!!!

Så blev jeg optaget :slight_smile:

Er der også kun syv “karakterer” ved jer til trods for 8 stande? Jeg mangler den fra stand 8 med opgavemakkeren.

Nu kom den sidste også med…

så ligger det der!!! wuuuhu!!!