Mmi 2016

Så er det vist tid til årets MMI tråd! :slight_smile:

Ja hvor skønt :lol:
Kan se at jeg er fra SDU’s side er inviteret til d. 2.juni, men på AU’s side står der at jeg er kvalificeret til MMI i Aarhus og vil modtage invitation til denne d. 24.maj, med afholdelse d. 6. juni… Jeg synes egentligt at det er lidt forvirrende :wink: For SDU udbeder sig et svar, men vil naturligvis ikke svare før jeg er inviteret til Aarhus… ( Bor i Aalborg, så det er virkelig at foretrække at tage til AU!)
Er der andre der står med den lidt forvirrende beskedkonstellation? :blink:

Jeg har ligeledes fået en invitation begge steder - og jeg har takket ja til SDU, da jeg bor i Odense. Gælder min score ved MMI i Odense også for min ansøgning i Århus? I så fald behøver jeg trods alt kun at deltage i én af interviewdagene. Hvis ikke, vil jeg da meget gerne deltage begge steder!

Det var kun MCQen, der var fælles for de to universiteter. Fra nu af kan i se alt i modtager fra dem som uafhængigt af hinanden. At svare ja til SDUs MMI udelukker dig ikke fra AUs og omvendt.

Jeg selv skal bare til SDUs, og er hold 5 kl 7.45 om morgenen! Det er RET tidligt for en Københavner, så jeg har allerede booket hotel :slight_smile:

[quote=“LiNord” post=86632]Ja hvor skønt :lol:
Kan se at jeg er fra SDU’s side er inviteret til d. 2.juni, men på AU’s side står der at jeg er kvalificeret til MMI i Aarhus og vil modtage invitation til denne d. 24.maj, med afholdelse d. 6. juni… Jeg synes egentligt at det er lidt forvirrende :wink: For SDU udbeder sig et svar, men vil naturligvis ikke svare før jeg er inviteret til Aarhus… ( Bor i Aalborg, så det er virkelig at foretrække at tage til AU!)
Er der andre der står med den lidt forvirrende beskedkonstellation? :blink:[/quote]
Jeg kan se, at du har fået et flot score, og derfor vil jeg gerne stille dig et par spørgsmål, hvis du self har tid og overskud til det. Mit facebook er Haroon Sarwar :slight_smile:

Betyder det, at hvis jeg forsat vil være i betragtning begge steder, så skal jeg møde op til begge MMI’er?
Jeg tænkte at man jo også får en score ved MMI, og at SDU og AU så sammenholder den enkelte score, og fordeler de studerende efter deres prioritering ved ansøgning…? :huh:
Hvorfra ved du at de køre uafhængigt af hinanden nu? :slight_smile:

Haroon-Kher, det må du gerne :slight_smile:

[quote=“VibeSommer” post=86634]Det var kun MCQen, der var fælles for de to universiteter. Fra nu af kan i se alt i modtager fra dem som uafhængigt af hinanden. At svare ja til SDUs MMI udelukker dig ikke fra AUs og omvendt.

Jeg selv skal bare til SDUs, og er hold 5 kl 7.45 om morgenen! Det er RET tidligt for en Københavner, så jeg har allerede booket hotel :)[/quote]

Jeg er også hold 5 på SDU, med den mødetid, og skal jo fra Aalborg af, så det passer mig MEGET godt kun at skulle til Aarhus :wink:

Du har fuldstændig ret VibeSommer, fik lige et svar fra studievejledningen i dag, skal møde op begge steder :dry: Men så er det jo bare det jeg gør! :lol: Og sjovt vi er på hold sammen!

1 Synes om

Som VibeSommer skriver, så gælder din score kun der hvor du tager MMI, så vil du i betragtning til en studieplads begge steder, så skal du deltage i MMI begge steder. Hvad hold er du på? :slight_smile:

Jeg er på hold 2 tidligt om morgenen :slight_smile:

Hold 8 - er jeg den eneste, der allerede er ved at være rigtig nervøs? :frowning:

Jeg også :slight_smile:

Jeg også :slight_smile:

1 Synes om

Jeg går også og spekulerer en del over på torsdag… Kan man gøre noget særligt for at forberede sig eller er det bare en prøve man tager som den kommer?

Ud fra hvad jeg har hørt (har snakket med en, der selv har klaret sig igennem MMI’en), er det ikke noget, man kan forberede sig på. Det vigtigste er at være sig selv under mini-interviewene og ikke spekulere for meget over, hvad man tror, de gerne vil høre/se :slight_smile:

Nu kom jeg selv ind på SDU via kvote 2, og det rigtigt at man ikke helt kan forberede sig. Alligevel plejer der at være en motivationsstand, så i den sammenhæng ville det være en god ide lige at få tænkt tingene igennem. Det betyder selvfølgelig ikke, at man skal have en præsentation klar, men prøv at få sat ord på hvorfor I søger medicin, hvad I evt. ville gøre hvis I kom bagud på studiet eller hvordan I ser I kan bidrage til studiet. Krydser fingre for jer alle sammen! :cheer:

Hej Naplox :slight_smile:

Nu har jeg læst en del gamle tråde igennem fra tidligere MMI’er. Det ser gennemgående ud som om man kommer ud for en 3-4 stande hvor man taler om nogle sundhedsfaglige emner - men hvordan helt præcist? Jeg forstår idéen med at man får emnet at læse på udenfor og så skal man ind og snakke.
Men hvordan foregår det? Skal vi sådan primært fremlægge emnet, skal vi veje egne holdninger ind eller afholde os fra det, skal vi besvare spørgsmål a la en skoleopgave eller er det en dialog om emnet hvor både vi og eksaminator vejer holdninger ind og diskuterer?
Og det samme med f.eks. motivationsstanden; Får vi lov til at køre derud af i 8 minutter eller er det mere en samtale med spørgsmål/svar struktur?

På forhånd mange tak :slight_smile:

Hej VibeSommer
Jeg har en ven der kom ind via kvote 2, der har forklaret hvordan det foregår ret godt.
Der kan være op til 8 stande. Ved hver stand er der en instruks til hvad man skal. Det kan være debattere et etisk dilemma, bygge en legoklodsfigur, hvor der sidder en på den anden side af en skillevæg og forklare hvordan den skal se ud, og så skifter man og skal være den der forklare. Motivationsstanden er ikke 8 minutters fremlæggelse, men en samtale. Det er dog godt at have overvejet hvorfor man vil være læge…

Men både SDU og AU har fine beskrivelser af hvad der sker på dagen og hvordan det ser ud, mht antal stande og emner. :slight_smile:

Tillykke med at være gået videre til MMI. Det er væsentligt sjovere end MCQ!

MMI standende har kun ændret sig ganske lidt gennem årene, men det er sådan set lige meget - der er kun én ting der er afgørende. Hold fokus på det der er vigtigt.

EKSEMPEL PÅ DO’S and DONT’S: Som beskrevet tidligere i denne tråd kommer LEGO-standen altid. En dobbelt-stand. Den ene gang skal du bygge LEGO uden instruks, men ved at kommunikere med en der har vejledningen, og vice versa.

LEGO EKSEMPEL:
DO: Hils på din partner. Hav det sjovt. Vær organiseret og rolig i dine beskeder. Hvis ikke man når så langt, så griner man af dette sammen og bliver enige om at gøre det bedre en anden gang.
DON’T: Blive stresset over at tiden løber, og man ikke får bygget figuren. Blive stresset over fejltrin. Blive irriteret over sin partner. Vise affekt, altså at blive ked af at situationen ikke er optimal.
Pointe: Eksaminator er fuldstændig ligeglad med om du får sat 2 LEGO-klodser sammen. Øvelsen går på samarbejde og kontrol af situationen.
REAL-LIFE EKSEMPEL PÅ DON’T: Da jeg var færdig med MMI i sin tid blev man samlet i et lokale til alle andre var færdige. Folk snakkede og snakkede. Alle ville høre hvad alle havde sagt hvor. Der var en grædende pige. Hun havde ikke fået sat bare to LEGO-klodser sammen. Hun græd ned i sine hænder imens hun fortalte de trøstende omkringstående hvordan hendes partner kun havde snakket islandsk, ikke ville snakke engelsk og at hun var blevet tiltagende irriteret på partneren, og havde sagt til eksaminator at det kunne ikke være rigtigt. Hun har MISFORSTÅET opgaven. Vist hun ingen samarbejdsvillighed har under pres da hun troede at en færdig LEGO-figur = optag.

DISKUSSIONS-EKSEMPEL
DO: Følg vejledningen. Forbered dit svar. LÆG VÆGT PÅ EN GOD PRÆSENTATION AF DIT SVAR. Det indebærer ultra-kort 3 sekunders gengivelse af opgaven stillet, hvordan du har løst den, dine svar og EN OPSUMMERING.
EKSEMPEL: Stigende fedme blandt børn er et globalt problem, gør rede for 6 tiltag du vil iværksætte. Man præsenterer opgaven, præsenterer de 6 tiltag og forklarer om den undervejs. Til slut opsummerer man de 6 tiltag uden yderligere forklaring. Det er en god præsentation.
Pointe: Selvfølgelig er kvaliteten af de 6 tiltag en faktor, men det eksaminator leder efter her er din evne til at løse en opgave, overveje den, præsentere den på en fornuftig måde og afslutte.

LÆSE-EKSEMPEL: Evne til at læse akademisk tekst på engelsk med tidsbegrænsning. Ordbog til rådighed.
DO: LÆS TEKSTEN IGENNEM. FORSTÅ konteksten.
DON’T: Brug ordbogen medmindre ordene umuliggør forståelsen af konteksten. Der er MEGET begrænset tid. Lad dig IKKE slå ud af manglende svar til de efterfølgende spørgsmål. Det samlede billede af kontekst er vigtigt.
Pointe: Øvelsen går ud på at vise evne til at disponere over tid korrekt, og ikke lade sig forfalde til perfektionisme under pres. Dette er IKKE en øvelse i viden om emnet som teksten handler om.
REAL-LIFE EKSEMPEL PÅ DON’T: Efter MMI fortalte en af deltagerne hvordan hun bare havde leveret en top-præstation på læsestanden. Teksten handlede om kardiologi. Hun havde slet ikke nået at læse hele teksten fordi hun skulle slå nogle ord op, men hun havde haft kardiologi i Biologi højniveau i gymnasiet og kunne svare på alt om hjertet.

Jeg håber det hjælper lidt på nerverne. MMI er IKKE noget man læser op til. Der er ingen form for stande hvor baggrundsviden i medicin er relevant. MMI er noget man forbereder sig til.

TAG DET ROLIGT. De tester konstant om du kan håndtere pres.
LØS OPGAVEN og lad være med at tro at din baggrundsviden i medicin vil hjælpe dig, HOLD FOKUS.
SMIL og VIS at du er interesseret i de andre studerende og kan hygge-snakke.

Alle til MMI er motiverede. Alle kommer med historien om læge-drømmen eller familietraditionen.
Der er ingen grund til at bortforklare at man ikke kan komme igennem kvote 1.
Fortæl HVORFOR du vil blive læge, ikke hvor længe du har haft ønsket.
Fortæl HVAD du MÅLRETTET har gjort for at komme dertil, fx valgt de rigtige fag i gym/supplering, igen ingen grund til at bortforklare karakterer der ikke går igennem kvote 1.

Held og lykke. De bedste hilsner

Så er det overstået for mit vedkommende. Det var virkelig sjovt! Men jeg sidder nu alligevel tilbage med en følelse af at det ikke gik særlig godt for mig desværre. Jeg sætter i hvert fald ikke snuden op mod en plads i år :frowning:
Men virkelig sjovt var det at være med til!