Min ansøgning til kvote 2, KU (kom ind)

Hej,
Jeg må sige at jeg er overrasket over de holdninger der er blevet ytret i denne tråd. :censored:
Dysp har lagt sin ansøgning op som inspiration for at hjælpe andre kommende studerende. Men den modtagelse ansøgningen har fået har været under al kritik. :roll:
Dette er et forum hvor man skal kunne søge hjælp og inspiration fra andre. Men jeg tror mange i fremtiden vil være tilbageholdende med at ligge deres ansøgning ud, hvis de læser denne tråd. Det synes jeg er ærgeligt.

Jeg har aldrig selv skrevet en kvote 2 ansøgning, da jeg i sin tid kom ind via kvote 1. Alligevel synes jeg ikke, det er svært at gennemskue, hvorfor denne ansøgning kom gennem nåleøjet. Jeg tror især det er følgende ting der især gjorde udslaget:

  1. Motivationen som tydeligt skinner igennem hele ansøgningen.
  2. At dysp er blevet tilbudt at være med i et forskningsprojekt af en professor. (Hvilket viser at andre, indenfor den akademiske verden, har kunnet se hans kvaliteter og engagement.)

Så tag det med jer I kan bruge fra ansøgningen, men lad være med at stille jer til dommere over hvor vidt Dysp plads er fortjent. Det har I ingen ret til :!:

Til Dysp:
Tillykke med pladsen og velkommen til KU :slight_smile:

1 Synes om

Uanset hvilken ansøgning, man udfærdiger er det da en selvfølge, at man til punkt og prikke kan dokumentere, hvert et ord, man skriver. At der i første omgang til KU ikke skal vedlægges dokumentation, minimerer selvfølgelig ikke dette krav. Der er også tale om tillid de to parter imellem. Intet nyt i det. At videregående uddannelse også internationalt vægtes i ECTS point, ja det er nu og engang normen, som man selvfølgelig må acceptere. Motivation er supergodt, men de andre punkter skal selvfølgelig også være i orden. KU har jo på weben offentliggjort, hvad der er lagt vægt på i accept af ansøgninger og det må da forventes at stå til troende.

Ikke for at spolere tråden her, men behandling af min kvote 2 ansøgning foregik sådan her: er-der-andre-der-har-faet-svar-fra-ku-vedr-kvote-2-t17920.html. Nu er jeg jo også et ret specielt tilfælde, men jeg går ud fra at alle ansøgningerne er blevet behandlet samtidigt.

Jeg har klaget til KU og har stadig ikke fået svar…

Alt dokumentation er vedlagt, men de har truffet beslutningen inden de fik den… ærgerligt, men sandt. Så, det de skriver at de har lagt vægt på, har de alligevel ikke gjort. Efter min mening, nogle yderst kritisable forhold…

Heldig er den der kan undgå kvote 2 helvede!

Men, skyd nu ikke på de heldige, i dette tilfælde Dysp, som virkelig brænder for faget. Nu ligger der ekstra pres på ham til at bevise han er sin plads værd :smiley:

Held og lykke allesammen!
Mignon

1 Synes om

[quote=“Dysp”:17p854x4]

Spar din pessimisme - det bliver dit liv ikke bedre af.[/quote] - Synes godt om :slight_smile:

Dysp: Tak fordi du deler din ansøgning, jeg synes det er spændende læsning og jeg håber det motiverer og inspirer folk - måske ikke alene i deres ansøgning, men også i den seriøsitet og faglig lyst, der ligger forbundet med medicinstudiet. Jeg synes krølbens kritik er ubegrundet og jeg støtter op omkring din håndtering heraf :slight_smile:

Mignon: er du kommet ind på AU til aug/sep? :slight_smile: Så kan det være vi skal gå sammen :wink:

Hilsen Christian

Krølben:

Hilsen fra een, der overvejer at søge ind næste år med dokumenterbar baggrund.

Nej jeg snupper en kvote 1 - så spar din sarkasme - det bliver din ansøgning ikke bedre af.

Hvorfor snuppede du så ikke bare en kvote 1 i år?

Når du så begynder på medicinstudiet, vil du hurtigt finde ud af at folk er komplet ligeglade med ECTS point, da de ikke er udtryk for noget som helst.

Kvote 2 skal ikke kun give adgang til folk der har taget sygeplejestudiet eller en bachelor, det skal kunne give adgang til et udsnit af folk med meget relevante kvalifikationer.

Jeg synes det var en flot ansøgning, meget velskrevet. Og jeg vil antage at det ansøgningsudvalget har lagt vægt på, er dit engagement i forskningsforsøget.

Hej

Hvordan fik du muligheden for at være en del af kliniske og medicinske procedurer på et hospital, samt at følte en læge?

Kunne være rigtig rart hvis nogen kunne hjælpe med dette

Jeg tænkte at det kunne være spøjst at tilføje, at jeg i juni 2020 blev færdiguddannet læge. Held og lykke til alle fremtidige kollegaer :slight_smile:

9 Synes om

Tillykke og hyggeligt at se dig igen!

1 Synes om