Merit på AAU og AU

Er der uddannelser som giver relativt meget merit på medicin studiet? Jeg ved at MEDIS på AAU giver merit på AAU medicin studiet, men er der tilsvarende andre studier som kan give meget merit på AAU (eller AU)?

Tak

Klinisk Biomekanik (kiropraktor) giver en del merit på AU, men kun hvis du har bestået til og med modul 10. Så du skal igennem næsten hele bacheloren

Okay! Fedt. Kender du andre studier som måske er lidt nemmere at komme ind på? :smile:
Hvad med odontologi på AU?

Og nu mener jeg selvfølgelig ikke at det er nemt at komme ind på odontologi :slight_smile:

… og selvsagt også på SDU :+1:

Jeg tror også at studier som Biomedicin eller Biokemi kan give merit for nogle fag. Men det er nok meget godt lige at dobbelttjekke før du satser på det.

Hvis jeg kommer ind på fx MEDIS på AAU. Kan jeg så forvente at få en masse merit hvis jeg senere hen bliver optaget på medicin? Studieordningen er vel 80% ens. Dog er jeg ikke helt sikker på om man altid bliver givet merit eller om der er nogle specifikke krav ift. hvor meget af studiet man skal have været igennem?

Da jeg læste medis kunne man kun søge overflytning til medicin, fordi som du netop selv skriver de er så ens… derfor skal du ikke buge merit til noget, det er desværre også leget svære at komme ind på medicin… det kræver jo ved overflytning at der er ledig plads opslået. Den gang kunne man ikke søge ind som normalt, hvis man havde bestået 2. Semester

1 Synes om