Mere info om rustur og studiestart på AU?

Hejsa,

Hvornår er det meningen man får mere info om rustur og studiestarten på medicin på AU?

Er der egentlig to rusture til hvert hold eller kun en enkelt?

Hej!

Nu er jeg ikke tutor eller studievejleder, men jeg har dog fået lov til at være lidt med til rus-introduktionen…

Rus-introen er (-er jeg ret sikker på-) den sidste torsdag og fredag i august. Selve rus-turen er den følgende weekend.

Da jeg startede sidste år, var der 2 forskellige rusture til de ca. 180 nye studerende.

Dette, og meget mere, vil du få mere at vide om senere. (Der kommer et brev ind af døren 1-2 uger før studiestart).

Men ellers: Glæd dig - det bliver sjovt…

Og væn dig for øvrigt til ikke at få ret meget information om ret meget :slight_smile: - sådan fungerer tingene på AU

Rusintroen er den 25. og 26. august, men ved ikke med selve rusturen. Så det på AU’s hjemmeside - skal nemlig starte selv. Og jeg glæder mig!

Du har ikke et link til den side hvor du har set det med Rusintro-datoerne? -kan ikke finde det på nogle af AU’s sider :frowning:

Synes generelt det er lidt ringe, at de er så sløve med at sende materiale ud til de kommende studerende. Vi skal jo snart starte!

Gå ind på http://www.health.au.dk

I menuen til venstre vælges: Først "undervisning, så “medicin”, så “studiestart”, så “læseplan”.

Der finder du detaljeret program med datoer og tidspunkter for hele den første uge.

Resten kommer hen ad vejen - rusturen er sandsynligvis d. 27 og d. 28.

Tak for det!

Er meget interesseret i at finde ud af hvilken weekend der er rustur, da jeg skal til koncert i KBH d. 2/9, og derfor må aflyse denne hvis rusturen falder den samme weekend… :roll:

Såe- hvis der er nogle tutorer fra AU der læser dette, så ville jeg være meget glad for lidt information.

Det jeg mest fiskede efter var, om der er en rustur/rusintro/rus-what’s-his-face både til septemberstartere og senere til februarstarterne - altså to separate, eller om der er én samlet til alle russere årgang 2005?

Jeg begynder selv til februar, så hvis jeg skal møde til noget den 25. august vil jeg da gerne have det på det rene :slight_smile:

Nogen der kan hjælpe?

Sidste år var der i hvert fald seperate rus-ture for september og februarstartere, så det tror jeg da helt sikkert der er igen i år…

[quote=“drgonzo”:7o3bftbm]
Resten kommer hen ad vejen - rusturen er sandsynligvis d. 27 og d. 28.[/quote]

Har lige talt med en studievejleder på AU, og rusturen ER den 27. og 28.