Mentorordning for stud.med

Hej Alle

Er der nogen der ved om der findes en mentorordning (SDU) lignende den der findes for kiropraktorerne. Det er vist nok FNKS, der står for deres. Jeg tænker på en ordning, hvor stud.med’er tilknyttes en uddannet læge, der introducerer til lægefaget. Har hørt en fugl synge om at SAMS har en sådan, men udover det???

Det gjorde der engang, men den blev droppet omkring 2002. Det var vist svært at skaffe læger nok, så den blev droppet fra fakultetets side. Om nogle specialinteresseorganisationer som f.eks SAMS har oprettet noget skal jeg ikke kunne sige.

I så fald skal jeg gerne være den første til at bakke op om forslaget. Jeg foreslår at vi laver en frivillig mentor-ordning mellem studerende og færdige kandidater via stud.med - og jeg vil gerne være den første der melder sig til vejlede en studerende i østjylland.

Andre?

[quote=“GittePigen”:1jlk3v9c]Hej Alle

Er der nogen der ved om der findes en mentorordning (SDU) lignende den der findes for kiropraktorerne. Det er vist nok FNKS, der står for deres. Jeg tænker på en ordning, hvor stud.med’er tilknyttes en uddannet læge, der introducerer til lægefaget. Har hørt en fugl synge om at SAMS har en sådan, men udover det???[/quote]

Det er rigtig at SAMS har en ordning hvor man kan få en praktiserende læge som mentor. Men derudover kender jeg ikke til noget

Ikke at jeg er et godt eksempel :smiley: - men …

Det tanke kunne man egentlig godt følge op på

Har for ca 14 dage siden fået lidt info om SAMS i Odense. Har desværre smidt papirlappen ud med deres informationer men prøv at skriv til dem på følgende adresse: [email protected]

Håber du får noget ud af det :slight_smile: