Medicinstudie i Aalborg?

Hej alle. Er der nogen der ved om medicinstudiet i Aalborg bliver til noget i 2005?
Der er mig bekendt delte meninger, om hvorvidt et nyt medicinsk fakultet bliver ét for meget, eftersom der bliver optaget forholdsvis mange stud.med’er disse år.
Og kan man i så fald kun tage bachelor’en der? Ville det ikke være uhensigtsmæssigt, da studieordningerne er tilrettelagt forskelligt fra universitet til universitet?
Vh L. Moth :nurse:

Hej Moth!
Jeg bor i Aalborg, og har derfor ligesom så mange andre fulgt debatten med spænding. Jeg har skrevet til AAU, og spurgt dem hvordan det gik med planerne. Der er søgt om start pr. 1/9 2006. Altså ikke 2005. Der bliver givet endeligt svar på anmodningen i november måned.

Følgende er blot min personlige mening, men jeg tror ikke vi skal regne med at få bachelordelen til Aalborg. Der er simpelthen for mange protester og modvilje fra især de andre universiteters side (specielt AU).
Kandidatdelen synes der nu ikke at være noget i vejen for, så jeg tror på de sidste 3 år. De er her jo næsten i forvejen, i øjeblikket er det bare AU der benytter bl.a. praktikpladserne på Aalborg Sygehus Syd + Nord til deres studerende. Og de pladser kunne vi selvfølgelig ligeså godt benytte selv.

Håber det har hjulpet dig!

Med venlig hilsen Agnethe

Tak for hjælpen :o )