Medicinsk Kompendie udgaar!?!

Jeg har hoert et rygte om at Medicinsk Kompendie er udgivet for sidste gang. Medicinen og forskningen som helhed bevaeger sig tilsyneladende saa hurtigt, at et globalt omfattende vaerk, som MK, skal opdateres aarligt. Derfor skulle Nyt Nordisk forlag ansaette redaktoerer, hvilket igen ville goere Kompendiet endnu dyrere…

Eftersigende gaar man over til Harrison’s!

Er der nogen, der har flere informationer om dette, eller er det bare et rygte?

det er også på tide.
Det er gammelt, og uopdateret.

:slight_smile:

er ved at ringe til forlaget

Steen Søhal-
Han afkræfter af MK bliver droppet.
De arbejder stadigvæk med at lave en elektronisk løsning, som evt kan kører på en PDA.

Så desværre, ingen fest for os som hader det game uopdateret kompendium…

ehm… hvad er Harrisons? :oops:

http://studmed.dk/viewtopic.php?t=782

Koster 1/3 af MK. Er yderst omfattende og efter min mening bedre end kompendiet.

Harrisons er “the golden standart” som Kompendiet bl.a. basere sig på.

mvh
svend

… men, men, men: Harrisons tager alt for lang tid at høvle sig igennem, så til eksamenslæsning kan mindre altså gøre det!

Som hvad for eksempel? :slight_smile:

Ved altså ikke om jeg er enige i dit “lettere farvede” udsagn, gundestrup, om Harrison der er en gylden standard som kompendiet baserer sig på. Begge baserer sig på “nyeste” forskning og evidens - dog har kompendiet en mere dansk/nordisk holdning til visse emner (f.eks. antibiotika behandling).

Fint at du synes at Harrison er godt (og kompendiet skidt), men synes nærmest det begynder at ligne propaganda fra din side :wink:

(læser selv i begge dele fra tid til anden)

Som hvad for eksempel? :slight_smile: [/quote]

Kumar Clarke er et godt bud
http://studmed.dk/viewtopic.php?t=215

Kompendiet er desværre forældet, pga den langsomme opdatering.

Harrisons bliver konstant opdateret, og en anderkendt som international standart.

Jeg har læst i begge bøger.

Jeg bruger dog basisbogen og Kumar Clarke, samt harrisions som “interesse” læsning.

Jeg er ikke imponeret over Harrisions, og mener at kompendiet er alt for dyrt…

Så proporganda, ja, det kan du godt sige…
Jeg skal nok lade være med at lave mere proporganda for Harrisions, som eksisterer som elektronisk udgave i gennem en del år…
Noget som MK endnu ikke har opnået… :slight_smile:

Sorry stopper nu :slight_smile:

mvh
svend
mvh
svend

Vi har haft Ove B. Schaffalitsky de Muckadell, som er en af forfatterne på MK, til noget introduktion for ca. 14 dage siden og han sagde at de var i fuld gang med en opdatering af kompendiet. Vi kunne vist forvente den om 1-1½ års tid.

Og i øvrigt synes jeg at det er vældig godt at læse i :slight_smile: