Medicin ved AAU

Hej alle,

Jeg er ikke selv stud.med., men har dog gjort mig nogle tanker om hvilket universitet jeg vil læse på i fremtiden. Da jeg har en kæreste i Aalborg var det jo oplagt at læse medicin der - hvis det studium nu engang fandtes ved AAU, hvilket det i dag ikke gør.

Dette fik mig til at gribe min bærbar og smide en mail til studievejledningen ved AAU om hvorvidt det kunne lade sig gøre i fremtiden. Her følger vores dialog:

Hien: “Hvorfor tilbyder AAU ikke et medicinstudie som de øvrige universiteter i landet?”

Svar:

"Tak for din henvendelse til Studievejledningen på Aalborg Universitet.

Aalborg Universitet tilbyder ikke medicinstudiet, fordi Universitet ikke har tilladelse til at udbyde det studium, men Aalborg Universitet søger i øjeblikket om lov til at etablere et medicinstudium i Aalborg i samarbejde med Aalborg Sygehus. I skrivende stund er intet afgjort endnu, men til efteråret forventer vi at kunne udtale os nærmere om sandsynligheden for, at studiet oprettes. Derfor vil pladser på et medicinstudium i Aalborg også allertidligst kunne udbydes fra 2005.

Hvis du har brug for yderligere information, er du velkommen til at henvende dig igen. Enten via mail eller på tlf. 9635 9440 på hverdage mellem 12 og 15. "

Som sagt, så er AAU i gang med at søge om tilladelse om at tilbyde dette studium. Dette synes jeg selv er interessant, da alle universiteter i landet derved har mulighed for at tilbyde unge uddannelsen. Hvilken konflikter kan det evt. skabe? Vil der så blive færre optagne på de andre universiteter? osv.

Ydermere, er der nogen som kender nogle gode hjemmesider angåede medicinstudiet og arbejdet som læge i hverdagen? Jeg er nemlig stadigvæk ikke 100% inde i hvad det nu indebærer at være læge, for ikke at glemme stud.med. - nogle der har nogle artikler, erfaringer mm. som de vil dele med en kommende stud.med.?

På forhånd tak :slight_smile: ´

Mvh.
Hien[hr][hr]