Medicin på SDU eller KU?

Hej!
Jeg er kommet inn på SDU via MMI, og var i tvivl om hvordan jeg skulle prioriter. Etter å ha snakket med flere studerende valgte jeg SDU som min første prioritering. Der var også studerende på medicin på KU, som sa at jeg burde velge SDU. Nå har jeg derimot bodd i København for første gang, nå i sommer, da jeg tar suppleringskursus i Matematik, og jeg elsker denne byen. Jeg vet at jeg har godt nok snit til å komme inn på KU, og lurte på om der er noen som har noen tips/innspill til hvordan det er på KU, og hva jeg burde gøre nu? Slik jeg ser det har jeg tre valg:

  1. Gå på SDU
  2. Starte på SDU til vinterstart, og så søke meg inn på KU på nytt til neste høst (jeg vet, at jeg da må begynne fra scratch)
  3. Gå Bachelor på SDU og søke kandidat på KU

Håper der er noen der ude, som har noen gode råd! :slight_smile:

Hej,

Svært at sige hvad ud skal gøre. København er en dejlig by, men Odense har også meget at byde på og studielivet og miljøet på SDU er rigtig godt.
SDUs uddannelse er bygget lidt anderledes op end de andre universiteter i landet, herunder KU, og det er nok smag og behag hvad man ønsker.
Jeg kan kun give SDU de varmeste anbefalinger. Studiet er hårdt, men det vil det også være på KU. Studiemiljøet er rigtig godt og dine undervisere er til at tale med.

Jeg kan ikke tilslutte mig ideen om at starte på SDU med henblik på at starte på KU senere. Du optager jo pladsen for en anden der måske har drøm om at starte på SDU og du kommer sandsynligvis til at starter halvhjertet da du ikke giver dig fuld ud til studiet fordi dit mind-set hele tiden er rettet mod KU.

Hvis du vælger at snuppe bacheloren på SDU og søge kandidat på KU er du langt fra sikker på at få optagelse i København. Der kan være mange om budet og det afgøres så vidt jeg ved gennem en optagelsesprøve der omhandler de ting man har lært på bacheloren, men det er forsøget værd.

De bedste hilsner
KmK