Medicin i udlandet

Hej folkens

Jeg har altid haft en livslang drøm om at være læge, men efter at have været til optagelsesprøven et par gange uden held, er jeg begyndt at udvide min horisont og overvejer at tage bacheloren udenfor Danmark.
Jeg har kigget lidt på bl.a. Bulgarien, men føler der er meget information der er svært at navigere rundt i.
Er der nogen der på nuværende tidspunkt læser i udlandet der kan fortælle mig, hvordan de kom i kontakt med de forskellige universiteter, priserne, forholdene og mulighederne for at kunne søge kandidat i Danmark.
Derudover ville jeg høre om man kan få merit hvis man er igang med en lignende uddannelse i danmark eller om man så skal tage hele bacheloren om.

Alt hjælp er værdsat
Tak på forhånd.

Tjek Jessenius Faculty of Medicine (JFMED, Comenius University) i Martin, Slovakien!
Der er mange nordmænd og islændere, der studerer der og jeg har hørt om nogle der endte med at tage deres kandidat hos SDU og AAU

Der er adgangsprøver om sommer

1 Synes om

Hej Evaro

Krakow’s Jagiellonski Universitet i Polen!
At være student i Krakow er på mange måder helt fantastisk. Du kommer til at læse sammen med hundredvis af Nordmænd, som har skabt et helt fantastisk og kreativt miljø.
Selve universitet og undervisning står på et højt niveau.
Tjek organisationen som står for rekrutteringen: https://eec.no/
Har selv læst i Krakow i 3 år, derefter flyttede til Odense og det var nemt. Skriv bare hvis du har spørgsmål!

Hey!
Har du nogle tips til at gøre sin andsøgning mere attraktivt til skifte polskt universitet til at starte kandidaten i Odense?