Medicin i Bulgarien - SU?

Hej Studmed

Jeg starter på medicin i Bulgarien til oktober. Uddannelsen varer 6 år men jeg kan kun modtage SU i de sidste 4 år, hvilket betyder at jeg i de 2 første år ikke har mulighed for uddannelsesstøtte. Uden uddannelsesstøtte har jeg ikke mulighed for at betale ting som husleje, vand, el osv. Er der nogen anden form for uddannelsesstøtte jeg kan modtage? Er der eventuelt andre som har været igennem det samme?
På forhånd, tak

Der findes mange fonde og legater, der giver økonomisk støtte til uddannelse og udlandsophold. Du kan søge flere forskellige steder og være heldig at få støtte fra flere fonde, hvorved du naturligvis kan få dækket en større andel af dine udgifter.

Jeg er rigtig nysgerrig på medicin i udlandet. Kan du eventuelt fortælle om din rejse for at blive optaget i Bulgarien?

Jeg valgte Bulgarien da det er et af de lande med lavest studieafgift. Desuden var optagelsesprøven også nem i forhold til andre lande. Jeg søgte om optagelse gennem en organisation som hjalp mig med at få alle dokumenter i orden og så hjalp de mig også med at forberede mig til prøven.
Prøven var baseret på øvelsesspørgsmål var universitets egen hjemmeside, så jeg øvede mig spørgsmålene og tog prøven i september og blev optaget.

Lyder spændende! Hvad er det for en organisation, som du snakker om?

Btw hvilket universitet i Bulgarien blev du optaget på?

Den hedder InterHECS. Men det er ret dyrt og tror godt du selv kan gøre det phdå

Plovdiv Medical University

Mange tak. Hvad koster det sådan cirka, hvis InterHECS skal hjælpe en?

Tror jeg betalte omkring 1200 euro