Medicin i Ålborg

Hej,

Hvornår regner man med at kunne læse medicin i Ålborg? Altså ikke industriel medicin, men læse medcin så man kan blive læge. Nogle der ved det?

Det kommer an paa hvem man spoerger…

Spoerger du Aalborg Universitet, saa regner(nok mere haaber) de snart. Spoerger man Laegeforeningen saa regner/haaber de aldrig.
Spoerger man Sundhedsstyrelsen saa er det ikke foreloebig.
Og spoerger man Lars Loekke saa faar man nok et rigtigt politikersvar…

(min udlaegning)

Personligt tror jeg der komer til at gå mange år, så medmindre du ikke er konfirmeret endnu, så tror jeg ikke du skal regne med at få muligheden for et helt studie i det nordjyske. Så vidt jeg ved kan man fra næste semester tage semestrene 8-12 som et sammenhængende forløb i Ålborg. Som du måske har læst andre steder, var der til at begynde med tale om tvangsflytning af en antal studerende til Ålborg. Det blev dog heldigvis skudt effektivt ned.

I fremtiden bliver det sandsynligvis sådan, at når man søger Århus. Kan man vælge at søge enten Århus/Århus eller Århus/Ålborg, men jeg tror ikke det er afgjort endnu.

Ålborg Sygehus, en del af Århus Universitets Hospital som det hedder (eller Ålborg Universitets hospital, som de selv ynder at kalde det) er uden tvivl et fint sygehus, men jeg tror som sagt ikke du skal regne med en fuld uddannelse derope i den nærmeste fremtid.

Ålborg universitet kommer højest sandsynligt ikke til at uddanne medicinere jf. den aftale der nu er indgået med samarbejde med Århus.