Medical Statistics at a glance - Aviva Petrie, C. Sabin

Medical Statistics at a Glance (At a Glance S.)
Aviva Petrie, Caroline Sabin

Paperback: 160 pages
Publisher: Blackwell Publishing; 2Rev Ed edition (Jul 2005)
Language English
ISBN-10: 1405127805

[quote]Book Info
Univ. College London, UK. Basic introduction to the underlying concepts of medical statistics and guide to commonly used procedures. Key features include: worked examples to accompany each topic, and emphasis on computer analysis of data rather than hand calculations. To be used as a reference and revision summary. Softcover.[/quote]

Denne bog er god, til at forstå hvordan og hvorfor man gør ting.
Den beskriver dataopsamling, og hvilke faldgruber man kan løbe ind i, og giver mange praktiske eksempler, som er af god værdi, hvis man har lagt al statistik på hylder efter at man bestod 3sem.

Jeg kan kun anbefale den, evt til supplement til Betty og Kirkwood, som ellers kan være meget sværd at sluge :slight_smile:

“at a glance” serien burde forbydes, og denne bog er ingen undtagelse. Det er ikke en formelsamling dan den ikke har nok information i sig, og det er ikke en lærebog da den ikke forklare statestikken.

hvis du læser mit indlæg, så er den god som supplement til Betty og kirkwood.
Prøv at læs bogen, da den faktisk, giver gode eksempler som eksempler på fælder man let kan falde i.

mvh
svend

Jeg læste efter den på 3. sem, den alene. Og jeg klarede mig igennem, uden at have nogen forståelse hvad jeg lavede. Jeg tror langt de fleste læser efter den på metodekurset på 3. sem, og det er også den de anbefaler. Men det ændrer dog ikke på at jeg synes den er meget kortfattet, og ikke ligger op til at man skal kunne forstå det!

Opdateret til 2005 udgave