Medcinstuderende undersøger kvinder i narkose

Nå jeg er nødsaget til lige at forsvare alle jer læger og medicinstuderende. Jeg har i mange år lidt svært under PCO og været under kniven de først 10 gange. Jeg er flere gange blevet informeret om at der var en studerende til stede. Og hvis der har været uden min kendskab har jeg heller ikke noget mod det. De er der for at lære, og som de fleste til dette indlæg har skrevet så skal man jo lære tingene i praksis. Og der er da ikke nogen der brokker sig når der er en medicin studerende der har holdt ens hjerte eller tarme for at redde ens liv. Jeg ved også at hvis jeg sagde nej til at der skulle være studerende tilstede, hvorfra skulle de så lære tingene, I en bog ??? Så klokker de da først i det hvis praksis ikke altid er som i bøgerne. Jeg tror bare der er mange kvinder i dag som bare ser en almindelig GU hos egen gyn som et overgreb, og det er måske der problemet ligger.
Selvfølgelig skal det ikke være roddrift på forsvarsløse kvinder så der er frit valg på alle hylder, så er det bare at undersøge. Men jo mere de medicinstuderende lære, jo bedre bliver de til at helbrede. Så mit etiske spørgsmål går måske længere end andre. men hvis jeg en dag skal hjælpes forventer jeg da ikke at blive OP af en uerfaren læge. At tilbyde sin hjælp burde måske bare en del af din almindelige borgerpligt.

Og tak for jeres forum :smiley: