Med overlægen på arbejde

Hej. I nogle af indlæggene står der noget om at følges med en overlæge rundt på en afdeling… Hvordan har I lige fået den aftale? Kunne selv godt tænke mig at opleve en læges hverdag, men jeg troede ikke, det var muligt.
Jeg troede lægerne havde for travlt til at tage sig af nysgerrige og måske/måske ikke kommende med.studerende…?

Håber I forstår mit spørgsmål :wink:

VH Louise

Jeg kunne forestille mig, at det var en fordel hvis man kendte en læge i forvejen. Men hvis jeg var dig, ville jeg endten ringe eller e-maile til den Ledende Overlæge på en afdeling og forklare ham situationen. Du kan f.eks. skrive at du er kommende stud. med. og at du mener det her kan give dig point til kvote 2 (eller i det mindste goodwill når de læser din levnedsbeskrivelse). Desuden kunne du godt tænke dig at se hvordan arbejdet som læge foregår osv. Bare fyld på med den slags.

Det kan være der er nogle som har en bedre idé - jeg gætter bare på hvordan man kunne gøre :smiley:

HejLouise.
Du er velkommen til at gå med på min afdeling. Send mig en mail til [email protected]. Jeg er ikke at træffe igen før torsdag den 25. november.
Bedste hilsener

Henrik Guldager
overlæge, klinisk lektor
Anæstesi- og intensiv afd.
Amager Hospital

[quote=“Lipz”:3e9jzmp1]Hej. I nogle af indlæggene står der noget om at følges med en overlæge rundt på en afdeling… Hvordan har I lige fået den aftale? Kunne selv godt tænke mig at opleve en læges hverdag, men jeg troede ikke, det var muligt.
Jeg troede lægerne havde for travlt til at tage sig af nysgerrige og måske/måske ikke kommende med.studerende…?

Håber I forstår mit spørgsmål :wink:

VH Louise[/quote]

man skal være opmærksom på at vi stud.med.'er har tavshedspligt I alt hvad vi laver og gør.
Når du kommer ude fra, er du ikke bundet af de samme ting, så der kommer nok lidt papir arbejde.
Jeg synes på den anden side at det ville være godt at gøre, men måske ville det ikke være så smart at gå efter at gå sammen med en overlæge.
Men sammen med en alm. læge…
Men find ud af hvad du vil se, ring til det pågældende sygehus, og bed om at snakke med afdelings ledende overlæge, og så tage tingene derfra.

mvh
svend

[quote=“[email protected]”:6uv8h1sk]HejLouise.
Du er velkommen til at gå med på min afdeling. Send mig en mail til [email protected]. Jeg er ikke at træffe igen før torsdag den 25. november.
Bedste hilsener

Henrik Guldager
overlæge, klinisk lektor
Anæstesi- og intensiv afd.
Amager Hospital

[/quote]

@Henrik
Jamen velkommen til… Det er sgu sødt af dig at svare… håber I kan finde ud af noget i fælleskab…

Sjovt du fandt vej til siden.

@Louise på anæstesi afd. skulle der være masser spændende at se. Så følg du endelig op på den :wink:

Tusind tak for jeres forslag og svar!
Det var rart at få bekræftet, at det faktisk kan lade sig gøre…

VH Louise