MCQ 2019 - uniTEST

,

Nu er det snart tid til MCQ på SDU/AU.

Hvis jeg skal være helt ærlig, så er det min 4. gang, hvor jeg skal til testen.
Jeg var tæt på at komme videre sidste år ved et hængende hår, men nu prøver jeg igen (forhåbentlig for sidste gang).

Jeg tænkte på, om jeg kunne få nogle råd af dem, som er kommet ind via MCQ?
(Jeg er godt klar over, at jeg ikke må diskutere selve spørgsmålene - jeg tænker mere på et overordnet plan.)

Læser I fx først spørgsmålene eller teksten?

Hej INTJ

Held og lykke med optagelsesprøven. Håber for dig, at du klarer den. Har du analyseret dig frem til hvad der ikke har fungeret for dig de sidste tre gange? Det vil nok være første skridt ift. at klare det denne gang.

Jeg kom ind gennem MCQ og min taktik var langt hen ad vejen at læse hurtigt/skimme og så læse spørgsmålene og lede efter svarene, så jeg ikke spildte tid på unødvendige detaljer. Så skrev jeg løbende alle de spørgsmål ned, som jeg var mest i tvivl om.
Da jeg var færdig havde jeg måske 30, jeg skulle kigge på igen. Jeg nåede ikke dem alle, men jeg fik reduceret de mulige svar til to i stedet for 4-5 - og så er der jo pludselig 50% chance for at have svaret rigtig.

Håber du finder en god taktik.

2 Synes om

I sin tid startede jeg med at læse og forstå spørgsmålene og derefter læste jeg teksten. Jeg vidste på forhånd hvilke spørgsmål jeg var stærk i og hvilke jeg var knap så stærk i. Alle de (relativt) “sikre” spørgsmål lavede jeg først og så gemte jeg de der var svære for mig til sidst.
Det er jo underordnet hvilke spørgsmål du svarer rigtigt på og hvilke du ikke gør. Bare du får nok rigtige i sidste ende :slight_smile: Man må gerne være lidt taktisk til den MCQ for det er en hård nød at knække og du er ikke den eneste der prøver flere gange før det lykkes :+1:

Venligst
KmK

Tak for svar. :blush:
Det et er helt klart den kvantitative del, der volder mig mest problemer, hvor jeg scorer lavt.
Jeg scorer højt ved den sproglige del.

Udover at øve lidt grafaflæsning og procentregning, så ved jeg ikke, hvad jeg ellers skal øve, som har god effekt.

Men jeg vil helt klart være bedre til at skippe de svære spørgsmål denne gang og tage dem til sidst.

Tak for svar :blush:
Du har ret. Jeg tror, jeg var for “ordentlig” og tog alle spørgsmålene i en rækkefølge.
Jeg tager de lette først denne gang :smiley: