Mcq 2016

Traditionen tro tænkte jeg, at jeg ville få opstartet årets tråd om MCQ’en :slight_smile:

I år er også AU med på optagelsesprøve som Kvote 2-optag, og det er jo rigtig dejligt med pludselig 2 universiteter, at søge når man ikke har snittet og heller ikke en relevant bachelor at lokke KU med :stuck_out_tongue:

Jeg selv har (trods alt) givet det et skud og søgt:

  1. KU
  2. SDU
  3. AU
  4. AAU
    (5. Bioanalytiker med tilsagn)

Jeg er meget spændt på hvordan prioriteringen fordeler sig nu med Aarhus på optagelsesprøve, og glæder mig til at se om det giver en mere jævn fordeling af ansøgere i samme båd som mig (lavt snit, ingen relevant bachelor).

Hvordan med jer andre - hvad har i søgt, hvad tænker i om det nye optag, hvad tænker i om MCQ?

Jeg kan næsten ikke vente :stuck_out_tongue:

Hej! :cheer:

Jeg har søgt 1. KU og 2. SDU. Jeg er meget spændt på MCQ’en, nu hvor man jo ikke kan forberede sig på den. Heldigvis får man hurtigt svar fra KU om man er gået videre til optagelsesudvalget, så man ikke behøver at vente til 30. juli (hvis jeg har forstået det rigtigt)

Jeg vidste ikke, at man får af vide om man går videre til optagelsesudvalget! Hvor henne har du set det?

Jeg var til vejledning i KU, der fortalte de at man ville få besked om man var gået videre til optagelsesudvalget eller ej forholdsvis hurtigt (maj måned tror jeg nok) så går de bedste (ca. 150) videre til optagelsesudvalget. Men den endelige svar får man 30 juli :slight_smile:

Åh det gør det pludselig meget mere spændende!
Havde du både søgt SDU og AU også?

Ja, det gør det meget mere spændende! Nej kun KU og SDU :slight_smile:

Ih ja, det er så spændende! :lol:
Jeg har søgt:

  1. KU
  2. SDU

Og jeg har ikke prøvet MCQ før, så det er ret spændende og nervepirrende!

Hej allesammen,

Jeg har søgt:

  1. Ku
  2. SDU
  3. AAU

Angående svar fra ku, så har jeg fået fortalt at man ikke får svar om man er en af de 150 før den 30 juli.

Hej alle

Bare lige for at besvare om i vil høre fra KU. Jeg hørte aldrig fra dem da jeg søgte kvote 2 for to år siden. Jeg fik bare at vide d. 30 at jeg var kommet ind via kvote 2. Jeg fik aldrig besked om at jeg var gået videre.

Dog havde jeg også hørt dengang rygter om at jeg ville høre noget tidligere end 30. juli. Men gjorde jeg altså aldrig.

Så hvis i ikke høre noget betyder det altså intet :slight_smile:

Held og lykke til jer alle!!!

Hvis det er at man får at vide før om man er gået videre, så er det noget nyt. Sidst år fik man ikke at vide før man fik svar om man var kommet ind eller ikke. Man skulle ringe til vejledningen dagen efter at man fik svar og høre om ens ansøgning havde nået optagelses udvalget eller ikke :slight_smile:

Nå, det blev hurtigt meget forvirrende :stuck_out_tongue: Vi må vist bare se hvad, der sker!
Indtil videre har jeg fået bekræftelsesmails fra alle mine søgte prioriteter - på nær KU! :frowning:
Jeg tjekker allerede (flere gange) dagligt optagelsesportalerne, men der står endnu ikke noget spændende desværre.

Selvom SDU godt nok har lagt et rigtig godt skema op med en datoer og forklaring på, hvornår hvilke ting kommer til at ske! :slight_smile:

Hvor kan man se om man er inviteret på AU?
SDU’s portal er meget brugernem og man finder hurtigt informationenerne der.

Jeg ved ikke, hvor man kan se om man er inviteret på AU - jeg kom ind på min ansøgningsside på mit.au.dk én gang, men nu kan jeg ikke længere finde den selvbetjening der giver adgang :dry:

Jeg har lige skrevet og spurgt SDU om, hvornår der gives besked om, hvilket universitet man skal til MCQ på, hvis man har søgt begge. Ifølge SDU’s tidsplan bliver tidspunkt og hold for MCQ’en offentliggjort d. 28. April, og det er også her vi får af vide hvilket universitet.
Jeg synes bare der er ALT for langt til det hele! :wink:

Jeg kan heller ikke se hvordan det går med ansøgning hos AU. Men man kan se om de har modtaget den under deres “Stads selvbetjening” under fanen ansøgninger. :wink:

Ved I hvornår man får svar på om man er inviteret til MCQ?
Min veninde har fået svar for nogle dage siden, men hos mig, står der stadig at jeg opfylder alle adgangskrav, men at min ansøgning er under behandling…

Mon ikke det forskelligt, tror ikke du har grundt til at være bekymret :slight_smile:

Så er antallet af ansøgninger i kvote 2 på KU dukket op.
1579 ansøger, en stigning på ca. 16 % sammenlignet med sidste år.

:S

Av for den! Så er der lidt flere at kæmpe med.
Jeg er nu fortsat spændt på at se, om de flere pladser sammen med optagelsesprøven på AU vil ændre på hvordan prioriteringerne fordeler sig.
Ifølge KUs statistik har 1011 af de 1579 søgt KU som 1. prioritet.

Mht. indkaldelse til prøve, så har jeg heller ikke hørt noget endnu, men de har sat en dato for offentliggørelse af hold, sted og tid d. 28. April. Dog kan jeg nu på mit.au.dk se at jeg kvalificerer mig til optagelsesprøven :slight_smile:

Jeg har selv i nogle par dage stået som, at alle adgangskravene var opfyldt, og jeg har i dag fået en invitation til MCQ, så jeg tror næsten, at invitationerne kommer løbende op til deadline :slight_smile:
Jeg skal selv hen på SDU - hvilket måske ikke overrasker mig, da jeg er bosat i Odense. Gad vide, om de sætter folk på holdene ud fra bopæl?

Og held og lykke til alle jer! Er det første gang I prøver, 2. gang, 1000. gang? :stuck_out_tongue:

Ja, jeg har også lige fået invitation til MCQ nu, og det er første gang for mig, at jeg søger medicin på SDU :slight_smile: