Mcq 2010

Nu er alle vel kommet sig over MCQ-testen den 24/4-2010, og jeg tænker, der evt. er nogle, der har lyst til at dele, hvordan det er gået.

For mit eget vedkommende nåede jeg desværre kun 60 spørgsmål men satte selvfølgeligt tilfældige krydser ved de sidste 35. Mener selv, at de spørgsmål, jeg nåede at komme igennem var velovervejede.
Efter testen nåede jeg at tale med syv tilfældige testdeltagere, hvoraf to af disse havde nået hele prøven. Den ene virkede meget sikker i hvert enkelt valg, mens den anden havde været usikker i omkring halvdelen af spørgsmålene. De øvrige fem havde nået omkring 75 spørgsmål og på denne gruppe lød det som, der havde været en del gætteri undervejs.

Jeg håber på det bedste - men forventer ikke det store grundet manglende besvarelse på en masse spørgsmål.
Det er jo sådan, at de 300-350 bedste går videre til MMI - og jeg tænkte, at vi ved denne tråd kunne danne os et lille og meget usikkert indblik i, hvordan det er gået generelt.

Håber der er nogen, der vil dele deres oplevelser her.

Hvis du er nervøs kan jeg fortælle at jeg sidste år ikke fik svaret på atte spørgsmålene (satte tilfældige krydser på de sidste mange…) og kom alligevel videre og senere ind :slight_smile:
Held og lykke til alle!

Åh tusind tak :wink: :wink: Dejligt at høre… :slight_smile: Og tillykke med det!!

Krydser fingre for dig Pingo!

Jeg syntes virkelig at det var en spændende prøve og en anderledes måde at tænke på. Jeg fik svaret på alle spørgsmålene og havde ca. 30 min til at rette igennem til sidst. Men jeg var også meget opmærksom på tiden og havde snakket med en del der havde prøvet det før. Så var rimelig afklaret. Men shit, jeg var da nervøs for at klappen skulle gå ned eller om det ville være en masse paratvidensspørgsmål. Men jeg håber og tror det bedste.

Nogen der ved hvad grænsescoren var sidste år? - og måske hvordan den bliver regnet ud?

Ih hvor er det flot Kasper! Håber du kommer ind :wink:
Er lidt skuffet over mig selv, må jeg indrømme. Synes at de eksempler der ligger under SDU var ngt lettere.
Grænsen sidste år var vist 51 - nogle steder står der 44 - du kan se tråden herinde.
Pointgivningen skulle ikke være så ligetil - altså ikk bare et point pr rigtigt svar. Det var i hvert fald, hvad jeg fik at vide af en fra optagelsesvejledningen på Sundhedsfakultetet.
Held og lykke Kasper :slight_smile:

hei! :slight_smile:

jeg var også på MCQ i helgen… jeg ble langt ifra ferdig. når tiden var ute hadde jeg bare fått svart på 50-60 av spørsmålene. på resten krysset jeg av for alternativ a.
så jeg har liten tro på å få komme videre til MMI, hvis jeg allikevel skulle få en invitasjon til intervju, så har jeg nok hatt flaks…

jeg snakket med to andre etter at prøven var ferdig. de hadde heller ikke blitt ferdig.

lykke til til dere!
hilsen Marianne

hei! :slight_smile:

jeg var også på MCQ i helgen… jeg ble langt ifra ferdig. når tiden var ute hadde jeg bare fått svart på 50-60 av spørsmålene. på resten krysset jeg av for alternativ a.
så jeg har liten tro på å få komme videre til MMI, hvis jeg allikevel skulle få en invitasjon til intervju, så har jeg nok hatt flaks…

jeg snakket med to andre etter at prøven var ferdig. de hadde heller ikke blitt ferdig.

lykke til til dere!
hilsen Marianne

Hej Marianne.
Hvordan syntes du det var at læse prøven på dansk? var det ikke vildt svært?

Hej Marianne :slight_smile:
tak for dit svar :wink: Jeg krydsede hele sidste række i D :wink: Så lad os heppe på A og D! :wink:
Øv… Ved du hvad…? Der er altså også en prøve næste år! Så hvis man virkeligt vil det, skal man ikke opgive!
Held og lykke - og håber vi alle (minus ca 600-700 mand) ses til MMI :wink:

hei igjen :slight_smile:

det at prøven var på dansk var faktisk vanskeligere enn jeg hadde regnet med. jeg hadde med skandinavisk ordbok, men den var ikke så mye til hjelp…

jeg får melde meg på dansk-kurs til neste gang. :wink: kanskje det går bedre da.

vi får krysse fingrene… kanskje er vi leger alle tre om noen år.
gi en lyd når dere får vite om det blir noe MMI på dere. :slight_smile:

hilsen Marianne

Jeg må indrømme at jeg var voldsomt overrasket over antallet af deltagere og omfanget af opgaver. Så som så mange andre nåede jeg heller ikke de sidste opgaver (ca. 15%) men håber da også på det bedste. Ellers er der som nævnt en ny mulighed i 2011.

Jeg var også en blandt de mange i lørdags :slight_smile: Jeg må indrømme at jeg blev overrasket over den disponerede tid til prøven, hvilket resulterede i at jeg ikke fik besvaret de sidste 1/6 af spørgsmålene – så forventer ikke at gå videre. Vi tager den med stiv arm næste år :smiley:

Jeg talte lidt med dem på min række og den over mig, og der var ikke mange der havde nået at besvare alle spørsmålene, og ALLE var meget i tvivl om de var rigtige. jeg er også meget overrasket over sværhedsgraden, da jeg kiggede på de eksempelvise spørgsmål der ligger på SDU’s hjemmeside, for de virkede meget nemmere. lige Pt er jeg bare ret stresset over at der var 1800 der tog prøven - jeg havde slet ikke regnet med så mange.

Hmm. Hvad handlede spørgsmålene om? Er bare lidt nysgerrig. Ligger de på nettet?

Mvh. Christian

hei SineT :slight_smile:

kan jeg spørre deg om hvor du leste at det var 1800 som tok prøven?
jeg vil gjerne finne ut hvor mange nordmenn som tok MCQ, da jeg bare konkurrerer med de andre nordmennene.

takk!

jeg synes det er vanskelig å beskrive prøven. synes det var mange tekstoppgaver, der man skulle “lese mellom linjene” og tolke det som stod i teksten. ellers var det vel et par oppgaver som lød: “karen, lise, petra og siv sitter rundt et bord. hvem sitter hvor”? osv…

marianne :slight_smile:

Jeg googlede det bare:) der efter skrev jeg til min bror som også læser medicin og han sagde at det vidste han allerede godt.
altså jeg synes bare generelt det var meget svært, da der var spørgsmål hvor jeg synes alle svar muligheder var rigtigt, og hvor det så har handlet om at tage den der var MEST rigtig - og det afhænger jo af øjnene der ser.

takk, SineT :slight_smile:

Mht de 1800. Inden den 15. marts snakkede jeg med en studievejleder, der fortalte mig, at der typisk var omkring 1200 der blev inviteret til MCQ (ved dog at der hvert år er omkring 1700 ansøgere til kvote 2 - ved ikke om de her 500 mand søger forgæves - altså mangler fag/snit så de blir afvist). Ikke desto mindre sagde hun, at ud af de 1200 inviterede kun dukkede 800 op. De resterende var enten nordmænd eller svenskere, hvis ansøgningsfrist hedder den 15. marts - selvom de søger kvote 1 og andre dukkede simpelthen ikke op.
Jeg ved ikke, hvor tallet 1800 er blevet fundet - men har man da måske trukket ansøgere til psykologi og klinisk biomekanik fra…? Der var omkring 600 ansøgere til psykologi-studiet - så de ville kunne udgøre en pæn procentdel af helheden.

Marianne - jeg sad med en nordmand der også søgte medicin :slight_smile: Ellers er der også her på siden under forummet “kommende studmed” lagt en tråd med ansøgertal fra i år på SDU. Mener jeg læste at der var 15 udenlandske ansøgere (husker det ikk præcist!) og så er det lige, hvor mange af disse der er dine landsmænd :slight_smile:

takk for svar !
jeg leste tråden, men fant bare søknadstallet for utenlandske søkere til de engelskspråklige utdannelsene.
men, men, det er ikke krise… :slight_smile:

jeg får vente til 10. mai, og se om jeg blir en av de heldige nordmenn som får komme på MMI hos dere i Danmark…

marianne :slight_smile:

Mht. de 1800 så læste jeg under de forskellige universiteter at der ca havde været 1800 kvote 2 ansøgere til medicin hos dem alle tre. Men der skal man nok trække nogle fra.