Matematik + fysik

Jeg søger ind på medicin på SDU her til sommer med et snit på 10,9. Jeg vil gerne øve mig lidt i væsentlig matematik samt fysik inden studiestart da det er et års tid siden jeg afsluttede mat, kem og fys. Har en venlig sjæl lyst til at fortælle mig hvilke regneregler, der konkret ville gøre livet nemmere for mig at bruge et par timer på at repetere? Så konkret som muligt :slight_smile:

God dag!! :slight_smile:

Det korte svar er ingenting. På 1. semester er der næsten ingen matematik, kemi eller fysik. Den lille smule der er er i størrelse orden +, - og gange. På modul 3 (2. semester) kommer der en masse kemi, men der bliver der lagt et dokument op med en opfrisker til hvad man skal kunne fra Kemi B, da de godt ved at det er lang tid siden de fleste har været til eksamen i det.

1 Synes om

Fint, tak fordi du tog dig tid til at svare :slight_smile: Var der i starten noget fysik hvor du tænkte det kunne være rart hvis du havde det friskt i hukommelsen?

Hejsa
Jeg afslutter snart 1 sem på SDU
ingen fysik på 1 sem, den første halvdel er histologi og anden halvdel er anatomi. Fysiologi fylder lidt både på begge fag, men ingen ren fysik.
Glæd dig! På SDU synes jeg at vi starter meget “nemt” ud. Rygtet siger at 2 semester kemi især fylder en del

Hej! Super, jeg slår koldt vand i blodet mht. repetition :blush:

Jeg glæder mig! Tak for svar og god dag til dig :blush: