Master i international sundhed

Hej alle sammen.
Er der nogen der kender til at tage en master i international sundhed mens man er på kandidatdelen. troede egenlig man skulle have en kandidatgrad for at tage en master, men det ser ud som om at man både i berlin og flere steder i england, samt på kommunehospitalet kan tage den når man har sin bachelordel i lommen. nogen der har erfaringer med at tage denne master i udlandet under eller efter studiet? gode som dårlige.

Så vidt jeg har forstået, er en mastergrad i Tyskland det, der svarer til vores kandidatgrad.

apopov

Snip fra AU hjemmeside om masteruddannelser ved AU

[quote]Masteruddannelserne henvender sig til erhvervsaktive voksne, der både har forudgående lang eller mellemlang videregående uddannelse og relevant erhvervserfaring. Deltagere, der ikke har en akademisk grad i forvejen, kan via masteruddannelser udover tilegnelse af ny viden og nye kompetencer opnå et formelt kompetenceløft. Personer med en forudgående kandidatuddannelse kan bruge deltagelse i en masteruddannelse eller enkeltfag i en masteruddannelse som opdatering og efteruddannelse. Nogle kandidater tager en hel masteruddannelse eller dele af den for at kunne foretage et arbejdsmæssigt sporskifte og for at supplere forudgående uddannelse.

[size=4]Adgangskrav og optagelse [/size]
Adgangskravet til masteruddannelser består, dels af krav om forudgående uddannelse, dels af krav om forudgående relevant erhvervserfaring.

De generelle adgangskrav til en masteruddannelse er én af følgende adgangsgivende uddannelser

en relevant kandidatuddannelse
en relevant akademisk bacheloruddannelse
en relevant professionsbacheloruddannelse
en relevant diplomuddannelse gennemført som reguleret forløb
og for visse masteruddannelsers vedkommende en relevant mellemlang videregående uddannelse.
Ansøgeren skal derudover have mindst 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse. Kravet om erhvervserfaring kan ikke fraviges.

De præcise adgangsbestemmelser kan læses i fagbeskrivelsen for de enkelte udbud.
Se en oversigt over udbudte masteruddannelser.
[/quote]

Kilde: http://www.au.dk/da/evu/master.htm#_Toc51475346

Du kan læse mere om Institut for Folkesundhedsvidenskabs Master her:
http://www.mih.ku.dk/

Der står også angives ‘Admission Criteria’. Det ser ud som om, en bachelor skal være kombineret med relevant arbejde, hvis det ikke er en professionsbachelor…

Cille

Nu er det ikke så meget relevant til den emne men jeg gøre en forsøge får at skrive i denne emne.
Jeg vil meget gerne havde en masters i IDRÆTMEDICIN.
Men jeg vil gerne vide om hvis der er masters i Idrætmedicin I denmark eller en andet scadeniva land PÅ ENGELSK
MVH
aFRIDI

Hej,
Har søgt Google på “Sports Medicine Master” og får bl.a. følgende:
http://www.basem.co.uk/article.php?id=212&catid=43
Er godt nok i England, men er da en start - og så er det med garanti på engelsk :wink:
-Cille

hej igen, og tak for svarene.

Her er hvad der står på Humboldt universitets hjemmeside: ang admission requirements til deres master i international sundhed:

Selection of participants is guided by a programme emphasis on a multidisciplinary approach to International Health. Students are recruited from a variety of backgrounds including medical doctors with an interest in public health and tropical medicine, social scientists, health educators, and health managers. The minimum entry requirement is a 3-years Bachelor’s degree in a health-related field. Each application is individually assessed.

Det betyder vel at en bachelor er nok? men det er alligvel ikke så meget det jeg ville spørge om, det går jeg bare til studievejledningen med :wink: Det var mere om der er nogen derude med nogen erfaringer med at tage den, om det så er efter eller under uddannelsen. gode som dårlige?

vh. Katrine