Makroskopisk anatomi for Dummies

Hej kære medstuderende!
Jeg er netop begyndt på 2. semester og er derfor startet med det ‘frygtindgydende’ makroskopisk anatomi.
Jeg søger i den anledning gode råd og lifehacks til hvordan man bedst og/eller nemmest tilegner sig (og ikke mindst husker!!) den tilstrækkelige viden til at bestå faget, uden at skulle læse fra morgen til aften hver eneste dag. Mit mål er altså ikke topkarakter, men blot at bestå.

Skal man f.eks. droppe bøgerne og fokuserer på slides fra undervisningen? Skal man lægge sin energi i flashcards? - Eller noget helt andet?

Alt modtages med kyshånd

For manges vedkommende gælder det om at repetere tingene mange gange. Så husker man mere og mere for hver gang.
Jeg går ud fra at du læser på AU? Det er en lidt anden anatomi-eksamen end vi har på SDU, men uanset hvad er der meget at huske.
Jeg brugte meget mine læsemakkere hvor vi repeterede sammen, var meget på tørsal og lidt på vådsal og snakkede om anatomien ud fra fx et skelet aka. hvad hedder den knogle, hvad hedder det udspring, hvilken muskel løber herfra og hvorhen osv osv. Men det er nok en lidt alternativ måde, men det fungerede for os.

Du behøver ikke læse fra morgen til aften, men eksamensperioden er nok hård for de fleste. Vigtigt er dog at komme igang fra starten så du ikke kommer bagud for så kan anatomi-pensum være svært at indhente.

Brug evt. Essential Anatomy (Mac) til at hjælpe med visualiseringen. Det havde jeg (og har stadig) meget gavn af.

Dbh.
KmK

Jeg havde stor gavn af at lave alle emneinddelte eksamensopgaver (ligger på vikingnotes), og jeg endte med en ganske god karakter. På denne måde finder du ud af, hvad de typisk spørger om, og bliver god til at svare på dette. Jeg begyndte tidligt på at lave dem. Essential anatomy er også vildt godt, når man skal have foreståelse på plads, af eksempelvis en muskels forløb mm… Min læsemakker og jeg quizzede ofte hinanden ud fra slides fra holdunderviserne. Humøret op og hæng i, du skal nok komme igennem!