Lommeregner

Hej!

Jeg er student her om 3 dage, og har fået et “tilbud” på min grafregner - Texas ti83. Så vil jeg høre, om den kan bruges på medicinstudiet, eller om jeg bare kan sælge den? :slight_smile:

Du kan fint klare dig med en TI-30 sådan en har jeg :smiley:

Så sælg den du har og nyd eksamensfesterne…

jeg har en ti-89, men det er nok mere fordi jeg har nørd og elsker tekniske legetøj.
Det eneste den skal kunne er log, cos, sin, tan potenser samt parantes.

Tak for hjælpen.
frold - jeg har også en ti30, så det jo bare super :stuck_out_tongue:

Hej.
Jeg har også en TI-83, som jeg købte i gymnasiet. Den har nok mange funktioner, som jeg ikke har haft brug, og som jeg nok ikke længere kan huske hvordan man bruger…
Som jeg har oplevet det, har det ikke været den vildt komplicerede matematik jeg har haft brug for at regne på. Det er oftest sværere at finde ud af hvilke tal der skal ganges sammen, en at gange dem sammen… Men jeg synes da det er rart at have tabel- og graffunktionen. Muligheden for at kunne programmere små programmer til udregning af fx membranpotetialer og lignende kan da også være meget rart.

Held og lykke med sidste eksamen, og god fornøjelse med ugerne som levende præparat :slight_smile:

oschjerning

Jeg har vænnet mig til min grafregner, og vil nødig undvære den … det er nemmere at kontrollere sine indtastninger etc… Bare min subjektive vurdering …

Lettere perfidt, men kan de der avanceret lommeregnere ikke komme ind i kategorien eksamenssnyd idet man kan kode dem? og i teorien ligge noter ned på dem?

I princippet jo…
Det hedder sig altid, at man må have en lommeregner med der ikke indeholder lagrede data. Jeg har ikke været ude for, at eksamensvagterne har tjekket efter om min lommeregner indeholdt lagrede data. Ofte er vagterne også nogle gamle nisser, som ikke ved hvordan man betjener modellen over regnestokken :wink: