Lommeregner

Hej!

Jeg er student her om 3 dage, og har fået et “tilbud” på min grafregner - Texas ti83. Så vil jeg høre, om den kan bruges på medicinstudiet, eller om jeg bare kan sælge den? :slight_smile:

Du kan fint klare dig med en TI-30 sådan en har jeg :smiley:

Så sælg den du har og nyd eksamensfesterne…

jeg har en ti-89, men det er nok mere fordi jeg har nørd og elsker tekniske legetøj.
Det eneste den skal kunne er log, cos, sin, tan potenser samt parantes.

Tak for hjælpen.
frold - jeg har også en ti30, så det jo bare super :stuck_out_tongue:

Hej.
Jeg har også en TI-83, som jeg købte i gymnasiet. Den har nok mange funktioner, som jeg ikke har haft brug, og som jeg nok ikke længere kan huske hvordan man bruger…
Som jeg har oplevet det, har det ikke været den vildt komplicerede matematik jeg har haft brug for at regne på. Det er oftest sværere at finde ud af hvilke tal der skal ganges sammen, en at gange dem sammen… Men jeg synes da det er rart at have tabel- og graffunktionen. Muligheden for at kunne programmere små programmer til udregning af fx membranpotetialer og lignende kan da også være meget rart.

Held og lykke med sidste eksamen, og god fornøjelse med ugerne som levende præparat :slight_smile:

oschjerning

Jeg har vænnet mig til min grafregner, og vil nødig undvære den … det er nemmere at kontrollere sine indtastninger etc… Bare min subjektive vurdering …

Lettere perfidt, men kan de der avanceret lommeregnere ikke komme ind i kategorien eksamenssnyd idet man kan kode dem? og i teorien ligge noter ned på dem?

I princippet jo…
Det hedder sig altid, at man må have en lommeregner med der ikke indeholder lagrede data. Jeg har ikke været ude for, at eksamensvagterne har tjekket efter om min lommeregner indeholdt lagrede data. Ofte er vagterne også nogle gamle nisser, som ikke ved hvordan man betjener modellen over regnestokken :wink:
Til tentamen i biokemi på første semester, sagde en af underviserne, at med hensyn til almindelige graflommeregnere, var han ligeglad med om folk skrev noter ned på lommeregneren. Det tager så lang tid at skrive brugbare noter ned, at man ville kunne det udenad alligevel… Men man gør selvfølgelig klogt i at slette alt på lommeregneren inden eksamen. Det ville være ret bittert at blive smidt ud fra eksamen fordi man havde et spil liggende på lommeregneren…

oschjerning

[quote=“B”:38zp5wg9]Hej!

Jeg er student her om 3 dage, og har fået et “tilbud” på min grafregner - Texas ti83. Så vil jeg høre, om den kan bruges på medicinstudiet, eller om jeg bare kan sælge den? :slight_smile: [/quote]

Hør her unge mand. Du skulle jvf. tidligere anamnese være student på aktuelle tidspunkt. Det forekommer mig derfor lidet forståeligt at du “misbruger” dine ungdomsårs sparsomme fritid på komplet ligelyldige forespørgsler om dette og hint.
Nyd i stedet livet inden du starter på “livets hårde skole” på Panum. For besidder du ikke evnen til at skelne mellem fritid og studie, er jeg desværre bange for at du går dystre tider i møde.
Derudover skal man ikke glemme at din lettere stræberiske attitude stort set umuliggør succes hos det modsatte køn, endsige mulighed for coitus per vaginam.

Kort sagt: Drik dig i hegnet og få dig et liv…

PS: skulle du have problemer med dette er du velkommen til at hyle anæstesien. Vi holder til ved propofol-droppet i fredagsbaren. :shock:

[quote=“Den falske Martinello”:3tesusn2][quote=“B”:3tesusn2]Hej!

Jeg er student her om 3 dage, og har fået et “tilbud” på min grafregner - Texas ti83. Så vil jeg høre, om den kan bruges på medicinstudiet, eller om jeg bare kan sælge den? :slight_smile: [/quote]

Hør her unge mand. Du skulle jvf. tidligere anamnese være student på aktuelle tidspunkt. Det forekommer mig derfor lidet forståeligt at du “misbruger” dine ungdomsårs sparsomme fritid på komplet ligelyldige forespørgsler om dette og hint.
Nyd i stedet livet inden du starter på “livets hårde skole” på Panum. For besidder du ikke evnen til at skelne mellem fritid og studie, er jeg desværre bange for at du går dystre tider i møde.
Derudover skal man ikke glemme at din lettere stræberiske attitude stort set umuliggør succes hos det modsatte køn, endsige mulighed for coitus per vaginam.

Kort sagt: Drik dig i hegnet og få dig et liv…

PS: skulle du have problemer med dette er du velkommen til at hyle anæstesien. Vi holder til ved propofol-droppet i fredagsbaren. :shock: [/quote]Undskyld men hvad snakker du om?
Skriver du, at jeg ikke kan skelne mellem studie og fritid, fordi jeg stiller et simpelt spørgsmål, der har relevans for studiet? Og kalder du min attitude stræberisk, fordi jeg viser interesse for det, jeg vil bruge de næste mange år af mit liv på?

Og for en anden gangs skyld, så lad venligst være med at ophøje dig selv ved brug af ord, der kun har til formål at “nedværdige” en, der tydeligvis ikke forstår dem.

Nu vil jeg fortsætte jagten efter et liv, so long!

Nu kan jeg selvfølgelig ikke tale på "Den falske Martinello"´s vegne, men jeg er ret sikker på det var ment ironisk. En måde at sige: “nyd din ferie inden det rigtigt går løs på Panum”. Folk sviner hinanden til på Netdoktor, men ikke her. Vi har jo Big Brother Frold, der heldigvis kan holde lidt øje med tonen.
Mht lommeregnere, synes jeg det ville være et dårligt træk at sælge din. Jeg har selv gjort flittigt brug af min egen, og synes det store display er uundværligt. Mange regnestykker gør brug af en serie af udregninger, der allesammen skal bruges for at regne videre. Derfor synes jeg det er lækkert at kunne se de tidligere resultater på displayet, uden at behøve at skrive dem ned.
God ferie og tillykke med huen.

Mvh Mikkel Christensen
5.sem

jeg må også protestere imod “Den falske Martinello” hvor lavt er man.
Jeg synes det er cool at man lige tjekker tingene af inden man starter.
Og ja, der er lidt af et chock, men det kommer man over…er gør man?
Jeg mener at vi skal ønske den nye student tillykke med huen, håbe at hans forråd af pernodil holder, og så bede “Den falske Martinello” om at tører øjnene og tag en kiks!

Ang. lommeregneren, så mener jeg at du klart skal beholde den, hvor sælge noget man kender og kan regne på. Det skal nok komme rigeligt med regneskytter i fysiologi og kemi :slight_smile:

God sommer, eksamen venter forude, sommeren lidt længere fremme :slight_smile: