Lockout og strejke - hvad tror du?

Det er godt nok den store pistol regionerne har fremme ud fra retorikken “vores pistol er bare større end jeres…” :angry:

Hvad tænker I om det kommende forløb…?

Mon ikke, i tilfælde af strejke og siden den varslet lockout, at der kommer et regeringsindgreb inden for 1 uges tid?

Hvis det er samme forløb, som i sin tid med PLO i 2013. Så var det hele jo tragisk nok afstemt på forhånd, således at lovindgrebet allerede var klar.: Det skete under Captia PLO - det var skrammende læsning:

http://spral.dk/captia-plo/

Måske der allerede ligger et lignende dokument a la Captia De offentlig ansatte… :thinking:

Og var det ikke Sophie Løhde der sad for bordenden den gang… jo, det var det da…

Ja meget tyder på samme forløb, som med lærerne og lægerne, hvor regeringen hurtigt griber ind, til fordel for arbejdsgiverne.

Den danske model kan godt ligges i graven.

Er det i øvrigt en god aftale, som PLO har fået forhandlet i denne omgang, frold?

I øvrigt forstår jeg ikke hvorfor vi skal være solidariske med bl.a. Djøfferne, som i mine øjne er med til at ødelægge sundhedsvæsenet.
Jeg tror at lægerne ville få en betragteligt bedre aftale, hvis de forhandlede på egen hånd.