Lidt opmuntring?

hej alle,

Lige nu synes jeg det virker umuligt at komme ind på medicinstudiet. Jeg ved ikke hvad “de” kigger på, men når nærmest alle kvote2 ansøgere nærmest har opholdt sig 7 år i Uganda som fungerende læge, eller allerede har opereret både det ene eller andet, så virker en optagelse nærmest som en umulighed. Hjælp!

Hvis i så fald man alligevel bliver indkaldt til samtale, hvor længe går der, og hvordan foregår det?

mvh Line

Det kommer an på hvor man kommer til samtale henne! I Odense skal man til en skriftlig multiple choice prøve og dernæst samtale. Så sidder man og snakker om løst og fast og de spørger hvorfor man vil læse medicin og hvorfor de skal vælge lige netop dig osv osv.
Det bruger man en hel dag på og så venter man ellers til slutningen af juni tror jeg. Der får man at vide om man er optaget, måske optaget eller ikke optaget. Man behøver altså ikke vente til 28. juli med mindre man får et måske optaget.

Hej Line,
Jeg så lige overskriften og tænkte at jeg ville give et lille skulderklap idet jeg står i samme situation. Jeg har læst din ansøgning og synes faktisk at den er imponerende god på mange punkter; især at du har gjort meget ud af at forklare om dit ophold i England hvor du har fungeret som personal assistant. Det er sådanne ting der for alvor giver pote - har jeg ladet mig fortælle.
Jeg tror ikke, at kun de som har boet i U-lande med erfaring indenfor medicin i forvejen (selv om det naturligvis må være en kæmpe fordel) bliver taget i betragtning - den illusion vil jeg da i alle fald gerne bevare :wink:
Vi må bare klø på! Kommer vi ikke ind dette semester, så slipper de F***** ikke for os næste semester! Har selv allerede lagt planer for nye point/erfarings-muligheder hvis jeg skulle få et afslag…
Held og lykke og pøj pøj, Line…
Det fremgår jo af din ansøgning at du har viljen og motivationen.

Da jeg i sin tid var til samtale på SDU, fik jeg et brev i slutningen af april at jeg skulle til samtale og de forgik den 11,12 og 13 maj. og jeg mener at resultatet om man var kommet ind, via kvote 2 allerede kunne ses på nettet i slutningen af maj/ starten af juni

Held og lykke med det