Læsemakker/Studiegruppe

Hej! (:
Jeg startede på AU i 2020 (sommerstart), og har været lidt (meget :sweat_smile:) uheldig ift. læsemakre/studie gruppe. Ikke fordi vi ikke fungerede sammen, men fordi de andre tre i gruppen, er end med at droppe ud/tage orlov pga. forskellige årsager. Den sidste har netop nu sagt, at hun ikke går til eksamen til Januar.
Så nu står jeg i en situation, hvor jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre :upside_down_face:
Jeg har hørt maaange sige, at en læsemakker er helt essentielt for at komme gennem studiet, men jeg tror egentlig jeg fungerer bedst (ofte ihvertfald) med at lave holdopgaver selv - dog måske lidt ensomt i længden tænker jeg.
Desuden synes jeg det virker virkelig grænseoverskridende at skulle skrive et opslag på “årgangs gruppen” (altså på facebook) ift. at man søger læsemakker, og tænker måske lidt for meget over, hvad andre ville tænke, samt “hvilke personer” der svarer på sådan et opslag.
Jeg snakker selvfølgelig også med andre på studiet, men kender umiddelbart ingen (som jeg gerne vil være i gruppe med) der står i samme situation, og har heller ikke lyst til at “hægte mig på” et læse-makker-par der fungerer rigtig godt sammen bare de to.

Så: Er en studiegruppe virkelig så vigtigt?
Og er der andre der har prøvet at stå i en lignende situation? :grin:
(eller helt optimalt: er der en som STÅR i samme situation, og skal starte på 4. semester på AU, og er virkelig nice? :stuck_out_tongue: :joy:)

Kære stud.med20

Jeg går selv på 10. semester på AU. Startede med en læsegruppe, der ikke fungerede og brød op. Alle andre var i læsegrupper. Det stressede jeg MEGET over og turde ikke henvende mig til andre grupler. Men resultatet blev, at jeg læste 1. semester alene og gik til 1. semestres eksamen selv med rigtigt gode resultater.

Havde forskellige læsemakre på 2., 3., 5. og 8. semester og har læst resten alene.

En læsemakker er, hvad man lægger i det. Jeg har haft meget af det sociale i foreningsarbejde og fritidsaktiviteter og har faktisk fint kunnet læse pensum selv. Så det kan altså sagtens lade sig gøre at studere uden læsemakker :blush: