Læse til læge fra sygeplejerske

Hej :slight_smile:
Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber nogle har svaret på.
Jeg er igang med at læse til sygeplejerske nu og er færdigudlært til juni næste år.
Jeg har gået lidt og overvejet om man skulle søge ind på medicin kvote 2, når jeg er færdig med sygeplejerskeuddannelsen og evt har fået lidt erfaring.

Mit spørgsmål er, jeg har studentereksamen, men nogle af de fag man skal have får at læse medicin har jeg ikke på et højt nok niveau, samt mit gennemsnit ikke er højt nok.

Jeg ved godt at det er svært at komme ind på kvote 2, men ville det være umuligt for mig når jeg ikke har de rette fag? På trods af jeg har sygeplejerskeuddannelsen?

På forhånd tak :slight_smile:

Med Venlig Hilsen
Mia

1 Synes om

Du skal uanset hvad have en adgangsgivende eksamen, hvilket vil sige, at du skal have de pågældende fag på de krævede niveauer. :slight_smile:
Men hvis du er fast besluttet på at læse medicin, skal du ikke lade det slå dig ud - Bare klø på! :slight_smile:

1 Synes om

Mange tak for svaret :slight_smile:
Synes det kunne være vildt spændende.
Men jeg har kun matematik på B, fysik og kemi på c, så der er rimelig lang vej hvis jeg skal gøre min uddannelse som sygeplejerske færdig først. Tage de fag på højere niveau også derefter læse 6 år endnu til læge.

Men det er værd at overveje :slight_smile:

Hej :slight_smile:
Jeg er selv uddannet sygeplejerske og læser nu medicin. Jeg søgte ind via kvote 2 på SDU, hvor det er muligt at søge om dispensation for adgangskravene. Det er vel værd at prøve?

Jeg havde dog gennemsnittet og alle de adgangsgivende krav, så for mig var det ikke noget problem at søge via kvote 2. Mit eneste problem er nu den manglende SU :slight_smile:

Hvis det er dit ønske at læse medicin, så som ovenstående skriver, så fortvivl ikke :slight_smile: Forsøg, ta’ chancen, det er verdens fedeste studie :smiley:

Hejsa,