Læse medicin men har en kandidatgrad i forvejen

Hej Allesammen

Jeg har i forvejen en kandidatgrad i statskundskab, men er i de senere år fået interesse for lægevidenskaben/kroppen/anatomi osv. Jeg har tidligere i mit liv været klart mest interesseret og bedst til det samfundsvidenskabelige, men jeg har også fundet ud af, at jeg har en virkelig god forståelse for naturvidenskab og har interesse for sygdomme.

Der er følgende tanker:

Udfordringer, der evt. kunne være

Medicin er et langt studie, og jeg har allerede en kandidatgrad, som tog mig 6 år at gennemføre. Jeg kan godt lide at studere, men kan mærke, at jeg har brugt meget af mit liv på at studere (jeg er 26 år). Omvendt kan man sige, at jeg ved at have gennemført en universitetetsuddannelse, ved at jeg formodentlig ville klare den faglige del (statskundskab er også et hårdt studie, dog i en anden boldgade end medicin).

Jeg kan være usikker på kirurgiske ting og procedure som a gas, blodprøver, skære i folk (jeg tænker godt jeg på forhånd kan udelukke kirurgiske specialer, anæstesiologi/akutmedicin, gynækologi osv). Jeg har umiddelbart en stor interesse for neurologi, immunologi, genetik osv.

Der er selvfølgelig den del med, at medicin er tidskrævende og over mange år. Og så skal jeg jo måske helt forlade det fag, jeg er inden for. Rent praktisk vil jeg nok også blive ramt af kandidatreglen

Det som taler for er, at jeg har fundet ud af, at det kan være super spændende og jeg har altid kunne lide at hjælpe andre mennesker (jeg har haft frivillige jobs). Men altså på en måde så føler jeg virkelig også, at motivationen skal være der, hvis I kan følge mig (jeg har jo allerede gået på uni én gang).

Hvad er jeres tanker?

1 Synes om

Når nu du ikke har ulejliget en studievejleder kan jeg svare dig: du kommer ikke ind fordi du allerede har en kandidatuddannelse (kandidatreglen). Så er det som selvbetaler i udlandet. Held og lykke.