Lægevikariater på Sjælland?

Hejsa!

Overvejer et lægevikariat næste sommerferie (skulle gerne have afsluttet 10. sem. på det tidspunkt).
Er det overhovedet muligt at få et på Sjælland? Har nemlig ikke rigtig hørt om nogen… (udover på psyk. afd)
Nogle erfaringer?

Go´ weekend!
Mvh as

Jo længere du kommer væk fra storkbh jo næmere.

Uden at vide det, så skulle jeg mene at Slagelse og Næstved var en mulighed.

Det “mange” gjorde da jeg var studerende var at de fik arrangeret vikariat på de afdelinger de var i klinik i, således at de lagde en billet ind mens de var på afdelingen - så er der jo en gensidig tryghed ved at man kender hinanden :wink:

Det tror jeg, jeg vil gøre, men er på Roskilde og det virker som om de er godt bemandet med turnuslæger… Men det er da helt sikkert et forsøg værd.
Tak! - er der andre, der har nogle forslag?

Der er af vikariater på Sjælland til dem som lægger lidt arbejde i at få dem.

Jeg fik sidste år (efter 9. sem) 3-4 tilbud fra Køge, Nyk F, Hillerød og vistnok Næstved eller Slagelse. Endte med at tage 1 måned ort kir Køge

Jeg fik i år (efter 11. sem) tilbudt 3 mdr geriatrisk Hvidovre (tog det, og det var en rigtig god afd.), 3 mdr ort kir Holbæk, og også Næstved eller Slagelse. Kender en som havde 2 mdr Næstved.

Fremgangsmåde: send så mange mails/breve du kan med god ansøgning og cv til adm. overlæger og speciale ansvalige overlæger (brug sundhed.dk). Ring til sekretærer, og tro ikke på deres “Vi bruger ikke studenter da forvagten er alene om natten,” Send dem en mail/brev alligevel. Måske lige undtaget Frb ort kir da der kun er spec og kursuslæger ansat der.

Man bliver træt af at sende mail, og rette til mv, men det lønner sig.

… er da også stødt på studentervikarer på Riget - mere specifikt på nefrologisk afd. Hvordan de havde fået det ved jeg ikke.

  • Mikkel

[quote]er da også stødt på studentervikarer på Riget - mere specifikt på nefrologisk afd. Hvordan de havde fået det ved jeg ikke.
[/quote]

Det gjorde jeg faktisk også, da jeg var stud der. Mon ikke de har været så frække at lave en uopfordret ansøgning? De skulle skamme sig.

Der er også et vikarhold på thoraxkir på RH. Det kan klares samtidig med semestret.

Lægevikariaterne på RH er så vidt jeg ved (og har oplevet på 7. sem) rene journalslaverier, så man bliver god til at optage en hurtig journal.