Lægeforeningen

Hej

Går man virkelig glip af noget vigtigt ved ikke at være medlem?
Spørger da jeg kan se at Lægeforeningen ligesom mange andre fagforeninger blander sig i politik, (eks. ønsker højere tobaksafgift, intet alkoholsalg til personer under 18, er imod dødsstraf etc. Alle områder jeg er lodret uenig i!) og da jeg ikke ønsker at støtte op om noget jeg er uenig i, vil jeg helst undgå at være medlem.
Kunne man evt. nøjes med at være medlem af Krifa eller lignende?
Regner i selv med at skulle være medlemmer og er der mange læger der ikke er medlem?

Mvh.
MedMan :doc:

Jeg vil gøre meget for at slippe for at blive medlem, men det kan vel ikke overraske dig :wink:

Er det overhovedet nødvendigt at være medlem af en fagforening med jobsikkerheden i vores fag? Eller er der mange læger, hvis rettigheder krænkes derude?

apopov

Det er dig frit for ikke at være medlem af lægeforeningen, det er dig også frit for at melde dig ind i en anden. Jeg har dog kollegaer der slet ikke er medlem af en fagforening.

Nu er jobsikkerhed som læge, og da slet ikke som yngre læge, nogen garanti længere, ihvertfald ikke i region hovedstaden. Men det kan lægeforeningen nu ikke gøre det store ved.

Hvad hvis man får en patientklage? Er det typisk fagforeningens jurister der hjælper der, eller kan man tegne et “abonnement” på hjælp andetsteds fra?

Min familieforsikring dækker retshjælp indtil kr. 130.000…

apopov

Ja men dækker den i forbindelse med arbejde? Jeg tror det ikke :nurse: :smiley:

Det kan sagtens tænkes, at den kun dækker privat, men jeg har ikke set noget konkret om det på skrift…

apopov

Burde vel nemt kunne ses i betingelserne… Eller?

Enig! Har bare været for doven til at slå det op :wink:

apopov