Lægeboligerne i Hillerød, erfaringer savnes!

Hejsa,

Jeg var her i ugen oppe og se en lægeboligerne i Hillerød og jeg må nok erkende vi er noget forkælet her i Svendborg. Udefra ligner det jeg ved ikke hvad!! Inde i går det an - omend standen må siges at være slidt.

Men hvordan er de at bo i?

Vi er vant til at man bare ringer efter “driften” hvis der mangler det mindst - og vupti de står der. Der kommer en gartner og ordner fælleshaven. Der bliver vasket trapper ugentlig. Legeområdet heri i Svendborg er jo en park sammenlignet med den trøstesløse legeplads i Hillerød.

Puha, det er da ikke umiddelbart et sted man vil bo?

Lad mig høre jeres erfaringer - det kan jo være det er bedre end det ser ud…

bump

Hm jeg skal i turnus i hillerød og har søgt om en bolig, var de virklig så forfærdlige?

Uden at have kendskab til de nærmere praktiske omstændigheder ved lægeboligerne i Hillerød så har jeg da fra andre hørt, de er glade for at bo der. Tager selv et psykiatrisk vikariat der og bor i Storkøbenhavn, hvorfor jeg ikke selv bruger lægeboligerne der.
Men jeg har altså bare hørt lidt hist og her i forbifarten om ovenstående.

Fra nu af, når jeg tager på arbejde, skal jeg gerne spørge lidt mere ind til boligerne der og når jeg så ved noget, skriver jeg det her.

Prøv eventuelt også at se på disse links: http://www.psykiatri-regionh.dk/menu/Ce … entation_b
Og på http://www.hillerodhospital.dk/menu/

Der kan I måske finde flere oplysninger.

Kender 2 par der bor i Hillerøds lægeboliger, og de er super tilfredse. Standen er rimelig gammel, men svarer nogenlunde til Svendborgs lægeboliger (i hvert fald dem i det lille højhus på baagøsalle)… Gulvene er dog linolium, og det er jo en smagssag om det er fedt. Dem jeg kender har lagt et nyt “klik-gulv” fra Ikea som løb op i ca. 3K… det har gjort at lejligheden fremstår noget lækrere…

Legepladsen nede i midten mellem lægeboligerne har jeg hørt skal rives ned pga. udvidelser… hvordan status er aner jeg ikke. desværre…

Jeg synes ikke man kan samligne standen med Svendborg - de er både ældre og mere mørke, lægeboligerne i Hillerød. Opgangene er ligefrem ulækre, slidte, mørke, lugtende, smalle - jeg synes de lignede noget fra Vesterbro før byfornyelse - de er dog uden toilet på trappen… :smiley:

Indvendigt tager de sig dog bedre ud end udvendigt. Der savnedes også en legeplads - når man som jeg er vandt til standarten her i Svendborg…

enig… men så må du jo blive lidt længere ude i provinsen hvis du vil forkæles :wink:

Har tidligere lovet at skrive lidt tilbage om, hvad andre, der bor i de hillerødske lægeboliger, synes.

To, jeg talte med, mener, forholdene generelt er gode, men samtidig at lidt renovering hist og her ikke ville være af vejen, medens én siger, arbejdsforholdene i det hele taget er vigtigst, hvorfor det boligmæssige præferencemæssigt ligger langt nede på hendes dagsorden.

Alle tre lød samlet set tilfredse :up:

Hvor lang tid må man bo i dem? Jeg har almenpraksis efter den siste mars må jeg blive boende mens jeg er i den?

Hvor lang tid må man bo i dem? Jeg har almenpraksis efter den siste mars må jeg blive boende mens jeg er i den?

I hvilken forbindelse er du i praksis? Som vikar, hovedudd., intro, KBU?

Overenskomsten findes her:

http://www.laeger.dk/portal/page/portal … LIGFORHOLG

ah dumme mig. Det er mit KBU forløb, 6 månader kirurgi på hillerød og 6 mån almen praksis også i hillerød

Så bliver du selvfølgelig ikke smidt ud bare fordi du har KBU i praksis…

Har også lige fået KBU i Hillerød og kommer fra Odense, ved du noget om priserne på boligerne eller et sted hvor jeg kan lige læse lidt om detm. Jeg har skrevet mig på ventelisten, ved ikke om jeg får en lejlighed - men aner ikke noget om hvor de ligger, huslejen eller noget som helst andet :-/

Elaha