Vel, mine grunn for at jeg valgte å studere medisin var følgende:
Rekkefølgen er tilfeldig
- Garantert jobb og en lønn over gjennomsnittet (må nok være ærlig å si at jeg trodde leger tjente mye mer enn det som jeg nå ha funnet ut av, så er litt skuffet, men likevel, vi tjener bedre enn gjennomsnittet)
- Populær og prestisjefult studie (kunne velge hva som helst, men hvorfor ikke velge den mest prestisjefulle?!)
- Teorien om menneskekroppen, hvordna den fungerer og sånt interesserte meg mer enn selve praksisen
Og det er nok derfor at jeg har mistet interessen litt for medisin. Jeg satt meg aldri inn på hva det vil si å være lege, hva jobben egentlig går ut på. Det var teorien som interesserte meg og som mange andre nevnte her adrenalinrushet fra ”ER” hehe 
Men selv om jeg har mistet interessen litt så er jeg ikke i tvil om at jeg gjorde det rette. Jeg har egentlig ikke noe peiling på hva jeg vil bli, vet ikke helt hva jeg vil jobbe med i framtiden, så jeg er glad at jeg har medisin å falle bak på. Kan jo alltid jobbe som lege til jeg har funnet ut av hva jeg vil i livet. Jeg vet at jeg har litt av et luksus problem, for mange vil jo dreppe for å være i mitt sted, så jeg skal egentlig ikke klage.
Kan bare si at på ingen tidspukt har det vært min drøm å være mor Thersa og redde verden. Det er ikke meg og det vil helle aldri være meg. Jeg studerer og vil jobbe som lege for meg selv, og ikke for andre. Og jo, selvfølgelig kommer jeg til å redde liv og hjelpe mennesker som lege, men jeg gjør det for meg selv og ikke fordi jeg har noe brennende ønske om å redde andres liv (vet ikke helt om dette her gjør noe mening for andre?!) Adrenlin rush!!! (som jeg nå også godt klar over at ”ER” er dessverre bare fiksjon)
Men nå som det er sagt så vil jeg også si at jeg er alltid høflig og respektfull når jeg ta meg av noen pasienter. Har vært i klinikk og ikke en eneste pasient har vært misfornøyd og ikke på noe som helst tidspunkt vist noe tegn på at jeg gjør en dårlig jobb eller følt seg dårlig behandlet eller ikke forstått. For mange av dere vil nok etter å ha lest innlegget mitt tror at jeg er en arrogant dust og tror at dette vil gjenspeile i kommunikasjonen og forholdet mitt til pasientene, men det kan jeg garantere dere at det ikke gjør det. Er en god skuespiller eller som det heter på fagspråket, profesjonell hehehe… just kidding. Men ja, selv om målet mitt med studiene ikke er å være en reddende engel så er jeg blitt oppdratt med å vise respekt og forståelse til folk og ikke være nedlatende.
PS: jeg er på 8sem, så den der teorien som mange har her at velger man studiene pga de ”feile” grunner så dropper man ut ganske tidlig fra studiene, stemmer ikke. Og selv om jeg har mistet interessen litt for medisin, så er jeg kommet for langt til å droppe ut nå og det vil jeg heller ikke gjøre.