Kvotienterne 2006: 10,0 (KU), 9,7 (AU) og 9,8 (SDU)

[quote]Vivien Thomas: Yes…jeg har selv lyt til århusiansk og synes att dialekten i kobenhavn e mer nem at forstå…

Hien: Tror at du har ret i og med at du selv er svensker Københavnere og svenskere er jo nærmest naboer, så er det jo klart…[/quote]

Og jeg har gået med en svensker på KU i et halvt år og har lige lært at forstå “hej, hvordan går det?” på svensk :lol: :oops:

Tillykke til alle…

@LeDuce
Du kan sagtens være heldig at starte i år alligevel. Der er en del der falder fra, og så bliver I (fra standby) tilbudt pladsen med det samme. Hørt om to, der måtte springe til inden for en uge efter semester start.

Men glæd dig… jeg kunne ikke forestille mig en bedre studieordning end SDUs. Har venner der læser både i århus og Kbh, og det klager over det hårde studie, med intet overskud op til sommerferie pga. store eksamener etc… sådan er det altså ikke i Odense, så jeg er 100% sikker på du bliver super glad for at starte, når tiden kommer…

Held og lykke til jer alle :smiley:

Ps… vildt med kvotienterne. Kom ind med 8.9 for 5½ år siden. Sindsygt nu!

Tillykke!

Vi har en nordmand og en svensker på min kollegiegang (Børglumkollegiet i Århus), og vi elsker dem! De er for resten begge medicinere.

Sproget er ikke noget alvorligt problem.

Tillykke til jer!

Det blev desværre ikke AU for mig, men SDU here I come :smiley:
Andre der er optaget på SDU, som kommer fra det nordjyske?

MVH Chris!

13 personer fik standby på SDU. Tragikomisk - omvendt prioritering mellem SDU og AU ville give mig plads her og nu, hvilket er mindre sandsynligt som tilfældet nu er.

Kan man godt annullere sin standby, hvis man ikke umiddelbart får plads, og 1) ringe til studieadministrationen og spørge vha. gode talegaver at overbevise dem om at jeg må til Århus. 2) simpelthen bare at søge kvote 1 som vinterstarter, hvis dette er muligt, og dermed reducere 6mdr’s ventetid.

Øv, min onkel havde lige ellers tilbudt mig stuegang på sit hospital i USA næste sommer. Nu uden den viden jeg i mellemtiden kunne få, synes det mindre gavnligt. Damn it. :smiley: (frustrationerne skal ud)

Blev optaget i AU som vinterstarter. Havde håbet på KU, men kvotienteterne er steget ganske meget :frowning: Men det er altid godt atblive optaget :smiley:

Nogen der kender muligheden til at flytte sin studie over til kbh? Evt. til en standbyplads eller noget lignende?

Hvorfra ved du at du er vinterstarter?

(O.k., du er kun 19, så det er rimelig oplagt, men tænkte på om du kan se det på AU’s Selvbetjening?? Jeg kan nemlig ikke se på Selvbetjeningen om jeg bliver sommer- eller vinterstarter…).

Vi krydser fingre for LeDuce.

Nu ved jeg godt at jeg kommer ind på KU da jeg har over 10, men har alligevel lige tjekket på AU’s og SDU’s hjemmesider, og begge har afvist mig, hvilket jeg tager som en form for bekræftelse på at jeg er optaget på KU… det er da meget rart at vide at ens ansøgning ikke endte i den forkerte bunke eller i skraldespanden ved et uheld. (ja, og i morgen ved 10 tiden bliver den sidste paranoia endelig forløst hehe ) :wink:

  • så skal jeg bare prøve at styre mine nervøse tendenser når det gælder ja-tak-til-pladsen-brevet :smiley:

[quote=“CKU”:k7ko6p7l]
Hvorfra ved du at du er vinterstarter?

(O.k., du er kun 19, så det er rimelig oplagt, men tænkte på om du kan se det på AU’s Selvbetjening?? [/quote]

På AU’s side står der:
Universitetet har tilbudt dig en plads på Medicin Vinterstart (*) Vinter ved optagelsen i år.
Vinterstart (*) Vinter, hvor der i en fodnode senere står at * angiver at jeg har søgt sommer (søgte over optagelse.dk, havde ikke mulighed for at ændre), men fået vinter. Mere klart kan det ikke være at man er blevet vinterstarter :smiley:

Angående overflytning så er det vist nemmest ved overgangen fra fase 1 til 2, dvs. altså 6 semestre… Jeg kender en som har gjort det fra SDU, og han sagde at det var nemmest der, til dels fordi at semestrene ikke er ens, hvilket jo ikke ligefrem gør det nemmere at jumpe fra midt i en fase.
Ellers tag kontakt med en studievejleder, når du engang kommer så langt…
Og så tror jeg det vil være hensigtsmæssigt hvis jeg går i seng nu hehe…

Samme her… Man tror det ikke før man står med brevet i hånden! Tillykke, alllesammen :slight_smile:

Det skulle du måske lige undersøge. Generelt set vil de fleste vel bare igang således at en direkte indgang kunne tænkes at overrule en standby-plads ved en højere prioritering?

Jeg ved det ikke, men undersøg det… Ellers står det nok i brevet du modtager i dag. Jge vil godt høre nærmere.

[color=red]Opdate: jeg må skuffe dig jvf denne tråd: [/color]
http://www.studmed.dk/viewtopic.php?p=55513#55513

Tillykke til alle.

Jeg tror desværre med det snit der kræves at der flere tabere end vindere…

Håber til alle jer nye at i fortsat vil bruge siden - I er jo allerede godt i gang her :smiley: Kan da genkende mange profilnavne :smiley:

Frold:
Jeg tror allerede jeg vil tage min @studmed.dk-mail i brug fra i dag :smiley: Det skal sikkert blive til mange timer på studmed.dk i de kommende 6 år.

[quote=“Mr_Mo”:g45tk368][quote=“CKU”:g45tk368]
Hvorfra ved du at du er vinterstarter?

(O.k., du er kun 19, så det er rimelig oplagt, men tænkte på om du kan se det på AU’s Selvbetjening?? [/quote]

På AU’s side står der:
Universitetet har tilbudt dig en plads på Medicin Vinterstart (*) Vinter ved optagelsen i år.
Vinterstart (*) Vinter, hvor der i en fodnode senere står at * angiver at jeg har søgt sommer (søgte over optagelse.dk, havde ikke mulighed for at ændre), men fået vinter. Mere klart kan det ikke være at man er blevet vinterstarter :smiley: [/quote]

O.k., fint, så er det åbenbart ret klart via Selvbetjeningen hvis man er blevet vinterstarter. Når man derimod er blevet sommerstarter, står der blot “Universitetet har tilbudt dig en plads på Medicin ved optagelsen i år”, og det er således uklart om man er blevet sommer- eller vinterstarter.

[quote=“Hien”:3enevbau]Frold:
Jeg tror allerede jeg vil tage min @studmed.dk-mail i brug fra i dag :smiley: Det skal sikkert blive til mange timer på studmed.dk i de kommende 6 år.[/quote]

Ja nu kommer et rigtigt pige-spørgsmål… men hvordan får man en studmed mail? (gerne lidt uddybbende svar, for jeg er virkelig dårlig til sådan noget) :oops:

Hej allesammen.

Nu spørg jeg måske rigtig dumt, men jeg fik 9,7 i gennemsnit, men pga. de tre højniveaufag, bliver det korrigeret til 10,0. Jeg søgte kun ind på KU og om evt. at få en standbyplads. Kan nu se, at adgangskvotienten i år er 10,0. Vil det sige ALLE med det snit er kommet ind?

Det er faktisk ikke helt sikkert at alle med 10,0 er kommet ind… da tallene fra jyllandsposten ikke har opgivet hvor de skiller mht alder ligesom de gør på KOT’s tal. Derfor bliver der også hvert år opgivet forskellige tal… fx var international buisness sidste år 10,0 for folk født efter marts 85, men andre steder var kvotienten opgivet til 10,1… så det kan godt være at vi kommer til at se at kvotienten i virkeligheden er 10,1 eller 9,9 for folk født efter d. x år x.

[quote=“Ida_N”:3jwq603h]Hej allesammen.

Nu spørg jeg måske rigtig dumt, men jeg fik 9,7 i gennemsnit, men pga. de tre højniveaufag, bliver det korrigeret til 10,0. Jeg søgte kun ind på KU og om evt. at få en standbyplads. Kan nu se, at adgangskvotienten i år er 10,0. Vil det sige ALLE med det snit er kommet ind?[/quote]

Ja.

Men jeg har lige et tillægsspørgsmål: jeg kan se du er 18 år - er du gået direkte fra gym->uni? I såfald burde du da kunne gange med 1,08 og dit snit bliver da 10,5

Via forsiden har du i den lille horisontale menu “Opret en @studmed.dk email adresse” prøv den :wink:

@Hien
Jamen alletiders :smiley:

Så vidt jeg er informeret kan man først gange med 1,08 i 2009 eller deromkring.

Frold: Okay mange tak :slight_smile: