Kvotienterne 2006: 10,0 (KU), 9,7 (AU) og 9,8 (SDU)

Så er dette års adgangskvotienter for lægevidenskab offentliggjort. Disse er som følger:

Københavns Universitet:
10,0 [9,8]

Aarhus Universitet:
9,7 [9,6]

Syddansk Universitet:
9,8 [9,7]

Tallene i parantes angiver standbykvotienten.

Kilder:
http://www1.jp.dk/uddopttal2006/

PS. Jeg er selv optaget på KU med et snit på 10,4 :smiley: Super fedt! Tillykke til alle Jer andre, som også er optaget.

Godt vi kom ind Hien :smiley: … men hold da op hvor er de høje i år!! :shock:

Tillykke Christina!

Skriv lige hvis du skal købe bog.

MVH Tossen :?

Det var det jeg sagde :stuck_out_tongue: Er dog overrasket over, at de steg SÅ meget! Du er vel superspændt på, hvorvidt du bliver sommerstarter eller ej? Glæder mig til at åbne brevet fra KU i morgen…

Pis… fik standby i SDU. Et års spilde som følge.

Skulle have byttet om på SDU og AU, som følge af mit snit var 9,7.

Karakterstigningerne er pænt syge i år…

Kan man ringe ind til studieadministrationen i SDU og bede om annullering, for at komme ind i AU i stedet? Evt. med en god (selvopfunden undskyldning)?

Sweet. Til jer der også er kommet ind på AU: vi ses den 24. august :slight_smile:

[quote=“LeDuce”:11elnxx8]Pis… fik standby i SDU. Et års spilde som følge.

Skulle have byttet om på SDU og AU, som følge af mit snit var 9,7.

Karakterstigningerne er pænt syge i år…

Kan man ringe ind til studieadministrationen i SDU og bede om annullering, for at komme ind i AU i stedet? Evt. med en god (selvopfunden undskyldning)?[/quote]

Det er jeg ked af at høre. Tror ikke umiddelbart at du har mulighed for at få ændret din priotering længere. Du kan evt. forsøge, men om ikke andet kan du jo altid være glad for at du trods alt har fået en standbyplads.

Tossen: Ja jeg vil meget gerne købe bogen!.. havde du en god ferie?

Hien: Ja jeg er meget spændt, lige før var der en der skrev at grænsen lå ved oktober 84 sidste år, så sidste år ville jeg have blevet sommerstarter… så det er spændende… men hvis jeg bliver vinterstarter, så kan det jo være vi kommer på hold sammen, så det er jo også fint :smiley:

[quote=“mackie”:3kd6cns1]Tossen: Ja jeg vil meget gerne købe bogen!.. havde du en god ferie?

Hien: Ja jeg er meget spændt, lige før var der en der skrev at grænsen lå ved oktober 84 sidste år, så sidste år ville jeg have blevet sommerstarter… så det er spændende… men hvis jeg bliver vinterstarter, så kan det jo være vi kommer på hold sammen, så det er jo også fint :smiley: [/quote]

Ja uanset hvad skal det jo nok blive godt altsammen :smiley: Ser allerede frem til studiestart engang i jan/februar for mit vedkommende. Det skal fejres i weekenden!

Hehe ja jeg skal også i byen i morgen og fejre det… uanset om det bliver sommer eller vinter :smiley:

Tillykke og tak :slight_smile:

Jeg kom ind på AU (det eneste sted jeg har søgt). På AU’s Selvbetjening kan jeg se at jeg er optaget, men jeg kan ikke se om jeg er blevet sommerstarter…men det står vel i optagelsesbrevet som kommer med posten om nogle timer…? Er dog rimelig sikker på at blive sommerstarter.

Tillycke!!
Big Up til alle der kom ind. selv fick jeg standby-plads på AU och er maget glad over det. Strange at SDU blev mer populärare end AU. Jeg tror Det er afhängig af at mange svensker ikke valger AU som 1:a prioritet, de synes at dialekten i Århus er svaert. Vad tror ni?

Er århusiansk svært at forstå for svenskere?

Yes…jeg har selv lyt til århusiansk og synes att dialekten i kobenhavn e mer nem at forstå…

Enig.

De er altså rigtig, rigtig høje, synes jeg.

10,0 på KU - vildt.

Og på SDU er kvotienten steget virkelig meget gennem de sidste 5 år.

Starter rusugen den 24. august :?: Og hvor ved du det fra :?:

Ja! Jeg talte selv i tlf med en svensker i dag i forbindelse med mit arbejde. I begge ender af røret blev der op til flere gange ytret ønsket om gentagelse eller omformulering af sætninger - hvad siger du?!. Det er sgu ikke helt nemt… derfór man skal have en dansk-svensk ordbog :smiley:

Tror at du har ret i og med at du selv er svensker :stuck_out_tongue: Københavnere og svenskere er jo nærmest naboer, så er det jo klart…

[quote=“CKU”:30x7shue]Enig.
De er altså rigtig, rigtig høje, synes jeg.
10,0 på KU - vildt.
Og på SDU er kvotienten steget virkelig meget gennem de sidste 5 år.[/quote]
…og jeg tror ikke kvotienterne bliver lavere de kommende år - sikke en kedelig tendens!

Jeg er nu ret sikker på at du bliver sommerstarter. Det ville du i hvert fald blive på AU: Kender en del medicinere der, og de er enige med mig. 8)

…shit!

Det var højt! KÆMPE tillykke til alle optagne! Velkommen i klubben :up:
Og til alle der kæmper med decimalerne: Kæmp videre! Den skal nok falde lidt igen engang…

Jeg forstår udmærket at ventetiden er dybt generende - men hey, med de kvotienter er det fedt bare at få ok :wink: . Har lige læst på dr.dk at et par-og-fyrre tusind blev optaget på uni, 11.000 fik afslag og kun lidt over 2000 fik stand-by…!

…men, men, men…! Den stigning er vild!!! (i hvert tilfælde KU’s)