Kvote 2 - snit?

Jer der søgte gennem kvote 2 og blevet optaget, hvilke snit havde I?

Hej

Optagelse igennem kvote 2 afhænger groft sagt af 2 ting:

  1. Erfaring.
  2. Motiveret Ansøgning.

mht. erfaring, så ser man på karakteren fra gymnasiet, arbejdserfaring og anden livserfaring såsom højskoleophold, udlandsophold, frivilligt arbejde osv.
Der skeles altså kun meget lidt til karakteren, så personligt tror jeg du vil opleve at folk er kommet ind på karakterer lige fra under 8,0 til de decimaler der ligger lige under kvote 1 snittet: cirka 9,5

personligt var mit snit 8,7

Min helt klare overbevisning er dog, at det hovedsageligt er den motiverede ansøgning der bestemmer. du skal begrunde hvorfor du vil være læge, hvordan din interesse for faget opstod, hvordan du ser dine egne styrker i forhold til et langt og krævende studie. De føromtalte erfaringer danner kun grundlag for hvor mange der bliver læst (så vidt jeg ved)

håber det var svar nok…

Mange tak for besvarelsen Docihope!

Er der andre?

Hej

Jeg kom ind via kvote 2 i 2003 med et snit på 8,2. Har lavet en masse efter gymnasiet der åbenbart var godt nok til at jeg fik en plads.

Håber det bedste for dig 8) Held og lykke

Jeg havde 7,8 i snit og blev optaget via kvote 2 i sommeren 2003.

Held og lykke

okay.

er der flere?

Hvad var jeres snit, der blev optaget via kvote 2 i 2005?

Jeg kom ud af gym med et snit på 7,3 og supplerede op i mat og fysik.

Derefter lavede jeg en masse forskellige ting og er lige blevet optaget på SDU:-)

Så bare klø på. Lad ikke karakterene stoppe dig, i kvote 2 er det motivation og relevante erfaringer der tæller!!

8,9 sproglig + suppl. med kemiB (8), matB (10) og fysB (10). Blev optaget sommer 2003. Fik prof. hjælp til den motiverede ansøgning, for at få en rød tråd i mine let spredte aktiviteter…

Hej Karnevalle…

Jeg har søgt ind på medicin studiet men blev afvist, så derfor vil igen prøve til næste år… Men hvor har du prof. hjælp til din motiveret ansøgning… Er det man kan kontakte eller…
Vil meget gerne have prof. hjælp til min ansøgning…
Håber at høre fra dig…

Jeg blev optaget i 2005 med et snit på 9,0. Men snittet er nu ligegyldigt da det jo er pointene og den motiverede ansøgning de vurderer udfra.
Jeg tror faktisk ikke at de overhovedet ved hvilket snit man har, medmindre at man selv skriver det i ansøgningen selvfølgelig.
Det er bare med at komme ud og samle en masse point.

Og lige et godt råd; Hvis du skal ud og supplere din eksamen med flere fag (hvilket man jo i hvert fald skal hvis man ligesom mig er sproglig) så tag Kemi A-niveau. Det hjælper kolosalt meget på forståelsen af Kemien på 1. semester.
Og ellers tag en snak med studievejledningen, de er gode til at råde med hvilke aktiviteter der giver gode point til medicin studiet.

Jeg kan da selv nævne at jeg arbejdede som hjemmehjælper, pædagogmedhjælper, tog på højskole og ellers supplerede med et hav af fag

hey… jeg kom ind august 2002 på kbh universitet (medicin) via kvote 2 med et snit på 8,9. Søgte ind året før, men kom ikke ind. Formentlig fordi jeg ikke havde lavet noget studierelevant. Det fik jeg så gjort og så kom jeg ind.

Held og lykke.