Kvote 2 (SDU)

hej!

Jeg er lige blevet færdig med HTX, men er kommet ud med et lavt gennemsnit nemlig 8,6, men jeg har haft 2 A fag (Mat A og kemi A), så jeg kan gange det med 1.03 og det bliver 8,9. det triste ved det er, at jeg så gerne ville læse til medicine eller odontologi (tandlæge). er der nogen der har været igennem det samme, eller hørt om noget lignende, som kan hjælpe mig. vil nemlig SÅ gerne læse til medicine eller tandlæge. Jeg har hørt at man kan samle point og søge gennem kvote 2. Forresten jeg er kommet ind på DTU i år, er det et problem?

Hvad med, hvis jeg…?

  • arbejder med nogle NGO’er i afghanistan eller i indien fra januar - Juni. kan det tælle som udlandsophold og erhvervsarbejde?

  • 3-måneders højskoleophold

Er der nogen andre muligheder?

på forhånd tak!

Det er kune hvis du har haft tre A fag du kan gange med 1.03- Odontologi er nok mere sandsynligt end medicin tror jeg.

jeg havde et sprogligt snit på 7,9. supplerede derefter med mat, kemi og fysik på de respektivet niveauer og kom op på et snit på 8,125 eller noget i den stil. derudover har jeg været 1 år i mili, på højskole og et halvt år i england og arbejde med fysisk handikappede og går nu via kvote 2 på SDU - så jo, det kan godt lade sig gøre.

DOG ved jeg ikke helt hvad deres planer med kvote 2 er i fremtiden…

tak for jeres hurtige svare!

Jeg har haft 3 A-fag. Kemi A, Mat A og Teknologi A.

ok. Der stod bare i det første indlæg, at du kun har haft 2

[i]"Hvad med, hvis jeg…?

  • arbejder med nogle NGO’er i afghanistan eller i indien fra januar - Juni. kan det tælle som udlandsophold og erhvervsarbejde?" [/i]

…hvordan kan man komme til at være m i NGO og rejse til udlandet??

Hvis du vil ind via kvote to er arbejde i udlandet godt, men alt relevant arbejde kan bruges. Højskoleophold er også fint, men du skal være opmærksom på at der er forskellige kriterier alt efter om du vil søge ind på KU, SDU eller AU.

[quote=“lane_”:1cex84va][i]"Hvad med, hvis jeg…?

  • arbejder med nogle NGO’er i afghanistan eller i indien fra januar - Juni. kan det tælle som udlandsophold og erhvervsarbejde?" [/i]

…hvordan kan man komme til at være m i NGO og rejse til udlandet??[/quote]

NGO’er - Non-Governmental Organizations… Dem er da der masser af - også i udlandet…

hvis jeg var dem ville jeg kontakte de tre universiteter og få en snak med de faglige vejledere…

ville også søge efter indlæg på studmed.dk via søgefunktionen… der er nemlig mange der har spurgt efter det samm som dem…

doq a