Kvote 2 samtale + test

Hej

Jeg har netop søgt ind på kvote 2 i odense.
Hvis jeg kommer videre, så vil jeg blive udsat for en samtale og test. Er der nogle der kan fortælle mig mere om det? Hvilke emner der er spørgsmål i osv.?
Er der nogle ting der vil være smarte at læse inden?
Ved godt det med at samtalen tager udgangspunkt i min ansøgning!

Selve testen er almen viden og du behøver ikke læse noget for at klare den godt… Hvad samtalen angår, så er det mest af alt en jobsamtale - du bliver muligvis spurgt om ting som, hvorfor du vil læse medicin, din motivation, om du er afklaret med at det er et hårdt studie osv. Det er ikke farligt eller svært - hvis altså man kan lide jobsamtaler… :slight_smile: Der er ikke så vidt jeg ved nogle fastlagte ting, der skal spørges om, selvom der da er en generel rød tråd i samtalen - der som du skriver tager udgangspunkt i din ansøgning…

Held og lykke med ansøgningen mv.

Flyttet til kommende stud. med. …

Hej Jensenmand, hvad betyder din signatur “utinam…” og hvorfra stammer den?

Mht. denne tråd kan og skal man ikke forberede sig på SDUs kvote-2 samtale. Det er deres vurdering af din person, hvilket er mere præcist end en studmed.dk gennemredigeret motiveret ansøgning…

Der tonsvise af tråde om dette emne Se bl.a. bunden af denne tråd under “Ligendende indlæg”

Google er en fin ting:

Unitam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant! - May faulty logic undermine your entire philosophy! fra http://www.yuni.com/library/latin_8.html

Slå tingene op på google - det havde jeg slet ikke tænkt på :slight_smile: - kan faktisk se jeg har en stavefejl indledningsvist - nåja latin har aldrig været min stærke side :slight_smile: - det må jeg få ændret.

Den sidste sætning har jeg tyvstjålet fra AU - nu ikke fordi jeg selv går på AU men fordi jeg godt kan lide betydningen - oprindeligt bruges sætningen om et træ; når skåret ned - spirer igen - men i overført betydning synes jeg faktisk det er en fin metafor.

Ikke sikkert, din stavemåte finner man her;

http://www.columbia.edu/cu/augustine/arch/omnibus.html

:slight_smile:

:book: