Kvote 2 resultat

Hej til alle der har deltaget i kvote 2 prøverne!
Jeg tænkte at jeg ville starte denne tråd, for at vi kan sammenligne resultater fra kvote 2, som er blevet offentliggjort idag. Hvordan har folk klaret sig?

67% er ret godt, når man tænker på grænsescoren sidste år var 60%!
Jeg har fået 60

Jo, det er procent :slight_smile:

1 Synes om

Okay dejligt, så er jeg lidt mere tryg. Synes nu bare det er mærkeligt der ikke er procenttegn efter, hmm… Men hvis du er sikker :wink: Hvad har i andre fået?

Jeg har fået 53, så det er nok helt udelukket at jeg kommer ind…

Det er næsten umuligt at sige jo. Jeg har en veninde der har fået 43, så du har da klaret dig fint!

Hvorfra ved du hvad grænsescoren var sidste år? Jeg synes ikke jeg kan finde det nogen steder

1 Synes om

Jeg fik kun 46. Jeg syntes prøven var meget sværere end det eksempel der lå på nettet. Jeg har svært ved at tro, at denne score er nok til at komme ind, men til gengæld ser min kvote 1 ok lovende ud, så der krydses fingre. Held og lykke til alle :slight_smile:

Jeg fik 63 til uniTEST’en. Jeg håber, at det er nok til at komme ind.
Jeg har dog også været til MMI på SDU.

Det er heller ikke blevet offentliggjort nogen steder, men det står flere steder her på studmed

2 Synes om

Hvad har i fået i MMI? Jeg har fået 25 og ingen ideer om, hvor jeg står hen.
Jeg har fået følgende besked Tak fordi du deltog i optagelsesprøven på ovenstående uddannelse.

"SDU har gennemgået resultaterne for alle, der har deltaget i uddannelsens optagelsesprøve i kvote 2.

Dit resultat fra optagelsesprøven
Du kan se dine resultater af optagelsesprøven i fanen ”Testresultat” nedenfor.

Universitetet kan ikke sige noget om dine chancer for optagelse på baggrund af dit resultat fra optagelsesprøven, da sagsbehandlingen af din ansøgning endnu ikke er afsluttet.
Dit testresultat fra optagelsesprøven i år kan ikke sammenlignes med evt. tidligere års resultater.

Hvis du har søgt om dispensation eller vi har vurderet, at du skal søge dispensation, er denne besked kun gyldigt, hvis du opnår dispensation.

26. juli får du svar på hvilken uddannelse, du optages på
Du får svar på denne side og det er også her, du skal takke ja til din studieplads.

Du kan kun få tilbudt én studieplads
Det er derfor vigtigt, at du senest 5. juli kl. 12.00 sikrer dig, at du har prioriteret dine søgte uddannelser i den rækkefølge du ønsker på www.optagelse.dk.

Hvis du finder ud af, at du alligevel ikke ønsker at søge ind på ovennævnte uddannelse, skal du annullere din ansøgning på www.optagelse.dk. Det kan du gøre allerede nu eller indtil 5. juli kl. 12.00."
Længere ned har jeg fået en klagevejledning. Skal det fortolkes, at jeg endegyldigt har fået afslag?

1 Synes om

Vi får først endeligt svar den 26 juli, af hvad jeg kan læse mig frem til. Må jeg høre hvad du scorede højest i og hvor mange point du fik der?

Fik 45 point men søger nok bare ind på andre universiteter i Europa.

Tror i der bliver offentliggjort en grænsescore på AU inden d. 26. Juli? Blev der det sidste år?

Hmm nej, ved ikke med sidste år, men tror det er usansynligt

1 Synes om

Nej, sidste år blev der ikke oplyst noget om grænsescore før sidst i juli hvor man fik endelig besked.

Hej @Haroonkher. Vi har diskuteret MMI grænsekvotienten ret heftigt i et andet forum her på siden. Måske kan du få noget ud af det. :slight_smile:

https://forum.studmed.dk/t/mmi-scores-hvad-fik-i/