Kvote 2 interviewspørgsmål til medicin/odontologi

Kære Studmed

Jeg kom desværre ikke videre fra kvote 2 prøven på KU, dog vil jeg da prøve lykken næste år. Jeg er desuden ekstrem nysgerrig på, hvilke spørgsmål I fik til jeres kvote 2 interview til enten medicin eller odontologi.

De bedste hilsner
Restingquarterback

Hej Restingquaterback!
Jeg søgte ligesom dig både medicin og odontologi så jeg burde nogenlunde kunne svare på det :). Kan godt være jeg ikke kan huske præcist hvad hver spørgsmål var, men kan huske hvad det i store træk handlede om.
På medicin spurgte de:

  1. Hvad er din motivation? der er meget læsestof og man skal have god selvdisciplin. Hvad gør du for at kunne lærer/huske store mængder læsestof.
  2. Kan ikke helt huske hvad der blev spurgt om men det var noget i retning af “hvad gør dig en god kandidat til at komme ind? hvad har du lavet fx. i sabbatår for at opkvalificere dig til at komme ind på medicin”?
  3. Nævn et organsystem og skriv hvad du ved om det (struktur osv.) og skriv hvorfor det er vigtigt at vide netop dette som læge.

Kom også gennem kvote 2 prøve sidste år med mange af de sammen spørgsmål. Dog var sidste spørgsmål noget i retning af nævn 2 organeller og skriv hvad du ved om dem :).

Var oppe samme dag i begge prøver og husker medicinspørgsmålene bedst, men her er hvad jeg kan huske:
Odontologi:

  1. Hvad synes du om opbygningen af studiet og hvad ved du om uddannelsen.
  2. Du kommer i meget tæt kontakt med patienter igennem din bachelor. Hvordan vil du håndtere du den tætte patientkontakt?
  3. kan ikke helt huske spørgsmål 3, men det var noget i retning af det samme som spørgsmål 1 måske lidt mere om motivation osv.

Håber det kan hjælpe!

Hvis det er ok jeg spørger, kom du ikke igennem kvote 2 interviewet sidste år?

Hvis ikke, får man begrundelse for hvorfor man ikke kom videre eller er det bare et afslag?

Har selv siddet og tænkt over hvordan jeg kunne have svaret bedre og er paranoid for at jeg får afslag nu haha

1 Synes om

Kom desværre ikke igennem sidste år og man får ikke noget at vide. Så man ved som udgangspunkt ikke hvorfor man ikke kom ind.

Hej Resting Quarterback. Har du været ude for nogle Kvote 2 interview spørgsmål i odontologi? Det vil være yderst værdsat hvis du kan dele dem, da der virkelig ikke er noget konkret information at finde derude.

Mvh
Odont