Kvote 2 fagsnit AAU 2020 --> og frem

Kære tidligere optagede,

  1. Hvilken år kom i ind ?
  2. Hvilket fagsnit havde I i de 5 adgangsgivende fag ?
  3. Hvilken anden erfaring havde i med? (uddannelse/arbejde)

Og til de kommende studerende som søger optag på AAU hvilke erfaringer og fagsnit har I med i bagagen?

Tak på forhånd!

Her på siden behøver du ikke at råbe for at blive hørt, så du må gerne fjerne caps fra overskriften :wink:

Edit nu har jeg gjort det.

Og velkommen til…

Søger ind med 11 og erfaring som fys, men er meget nervøs for om jeg kommer ind!
Har hørt om fok der er kommet ind med 9, men omvendt også om nogen med 11,7 (med erfaring), der ikke kom ind. Fra en i optagelsesudvalget (på KU) har jeg hørt (dengang de så på erfaring, motivation og karaktersnit) at det var mere eller mindre “tilfældigt” hvem de valgte ud af de “gode” ansøgere, fordi der netop var så mange topkvalificerede ansøgere, så jeg frygter lidt det også er sådan på AAU. :grimacing:
Hvad søger du selv ind med?

Derudover tror jeg slet ikke man kan sammenligne i år med tidligere år, da der er så mange ukendte faktorer i år, der spiller ind.

Jeg søger ind med de 2 1/2 år på biomedicin SDU og et fagsnit på omtrent 9,6. Jeg har hørt at det har lykkedes for andre med lavere fagsnit men med fuldtidsarbejde/relevant studie og omvendt har det ikke lykkedes for andre med højere fagsnit og ikke så meget relevant arbejde eller studie.
Derudover har jeg hørt, at aau køre med score og for hver relevant erfaring som ansøgeren har med, får vedkommende en et tal hvorefter alle tallene adderes og de 36 med højst tal optages. Jeg krydser ihvertfald fingre.

Jeg tror desuden den mest relevante faktor der spiller ind i år er, at mange færdiguddannede kan søge ind, hvilket stiller alle os andre ufattelig dårligt.

Har du ikke større chance for at komme ind på AU dette år med dine erfaringer og fagsnit?

Hov, det husker jeg til næste gang og tak for velkomsten! :rofl:

Men både AU og AAU lægger maksimalt vægt på 1 års relevant erfaring - dvs. om du har læst fx sygeplejerske 1 år eller om du har arbejdet 10 år som sygeplejerske, så får du lige mange point, fordi relevant uddannelse og relevant arbejde vægtes ligeligt - det var det svar, jeg fik fra AAU i første omgang. Da jeg spurgte lidt yderligere ind til det, sagde de dog, at det var en helhedsvurdering og som udgangspunkt kun en tommelfingerregel - så lidt forvirrende helt at finde ud af :thinking:
Men ja, jeg tror også utrolig mange med erfaring kommer til at søge i år.
Håber meget på AU :crossed_fingers:, men er virkelig i tvivl, synes det virker som om så mange får 12.

Jeg søger ind på AAU med 11,4 i fagsnit samt ca. 30 ECTS point fra farmaci studiet. Har KU som første prioritetet, men tvivler på, at jeg har en chance der. Håber på det bedste, men er forberedt på at få afslag.

Tillykke med det høje fagsnit. Kom du så ind i år?

Hej. Mange tak. Ja, jeg var sørme heldig at få en plads. Om mit fagsnit endte på 11.4 eller ej, er jeg ikke sikker på, da de muligvis også har inddraget mine årskarakterer, hvilket ville have fået mit fagsnit til at falde. Hvad med dig? Kom du ind? :slight_smile:

SEJT!
Jeg er sku også kommet ind på AAU sommerstart, hvor er du kommet ind?

Hold da op. Fedt. Tillykke. Jeg er blevet optaget på AAU :slight_smile:

1 Synes om

Nice! Det blir fedt haha :star_struck:

2 Synes om

Haha jeps :slight_smile: :smiley:

Jeg er optaget i år på kvote 2 AAU. Jeg har et fagsnit på 8.6, ni måneders fuldtidsarbejde på plejehjem og et år på sygeplejerskeuddannelsen. Det er tredje gang jeg søger, så mit år på sygeplejerskeuddannelsen må helt sikkert have givet pote :slight_smile: Held og lykke med det hele! Det skal nok lykkes, hvis man brænder for det!

2 Synes om