Kvote 1 og medicin

Hej,
Lige nu står jeg med et snit på 7,4. Min drøm har altid været at læse medicin og jeg vil så meget gerne læse på København universitet. Men pga. min snit, er der næsten ingen chance for mig at komme ind.
Hvad kan jeg gør for at komme ind? Har i nogen råd/andre vej! Medicin betyder så meget for mig at jeg faktisk ikke kan tænke på andre uddannelse end medicin.

Tak for svaret :blush:. Jo det er rigtig med unitest og MMI. Jeg havde også søgt kvote 2 men kom desværre ikke videre. Så problemet er at universiteterne holde unitest kun en gang om året, hvilket vil sige at jeg kan søge kvote 2 igen næste år, men jeg ved ikke om det lykkedes for mig. Hvis ikke, så skal jeg vente igen til året efter osv… på den måde blive det meget svært og spilde af tid!

Hej!
Prøv først at tænke over, hvorfor du vil medicinstudiet. Er det viden om kroppen/biologi, praktisk arbejde på hospitalet, ansvaret, at redde liv/hjælpe mennesker eller noget helt tredje? Jeg synes bestemt, at du skal gå efter din drøm, men prøv først at overveje, om du er interesseret i et studie, som minder om medicin, men er lettere at komme ind på.

Hvis ikke, så vil jeg ville råde dig til at starte på en uddanelse, som tiltaler dig, og som du vil kunne komme ind på. Hvis det ikke er noget for dig, kan du prøve kvote 2 næste år på alle 4 universiteter - og hvis du ikke kommer ind fortætter du bare på det gamle studie. Bonus er, at du måske vil kunne bruge studiet til at få nogle points for relevant erfaring (f.eks. sygeplejerske, bioanalytiker, biokemi osv.). Brug gerne tid på at sætte dig ind i krav og gode råd til kvote 2.

Hvis du så forelsker dig i dit nye studie er det jo kun belejligt, og du har endda sparret dig selv tid og krafter for at kæmpe for en plads på medicinstudiet. For det er svært at komme ind og kan tage flere år, men hvis du ønsker det nok, og har tid og overskud, så go for it :smiling_face_with_three_hearts:
Kh

3 Synes om