Kvantitativ tænkning UNITEST 2020

Hej alle,

Jeg havde egentlig droppet at tage til UNItesten her i 2020 pga. tidspres ifht. at øve op til testen. Sidste år fik jeg 54 point og var altså irriterende tæt på grænsescoren på 57 til psykologistudiet. Jeg nåede ikke de sidste 50 spørgsmål, som derfor endte med at blive ren gæt. Min største udfordring er kvantitativ tænkning.

Jeg har besluttet at forsøge med testen i år alligevel og har lånt en official GMAT guide på e-bog. Desuden har jeg fået adgang til nogle øvelsesspørgsmål, også til GMAT. De er halsbrækkende svære og jeg er ved at give op hver gang jeg prøver. Jeg synes der er meget mere matematik end i UNItesten??

Hvad fokuserer I andre på ifht. at øve på den kvantitative del? Jeg kan forstå at der er mange som bruger GMAT guides, men bruger I tid på matematikken ifht. at øve på de kvantitative spørgsmål? Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at lave en ordentlig og struktureret forberedelsesplan.

Mvh. B.Holst

Hej Bholst

Jeg søger også igen - og var også meget tæt på sidste gang - hvor har du lånt official GMAT? Jeg vil nemlig prøve det samme - jeg mener også , at der er mere matematik I GMAT, men det er vel meget godt at øve dette til UNItesten, da jeg husker, at der var en del spørgsmål, der var meget matematiske :slight_smile:

Jeg har bare lånt en e-bog på biblioteket. Jeg kan umuligt nå igennem hele bogen, så derfor prøver jeg at finde ud af hvad jeg skal fokusere på, men det er ret svært :confused: Sig endelig til hvis du finder på noget! E-bogen hedder GMAT Prep Course af Jeff Colby. :slight_smile: Held og lykke med prøven :slight_smile:

Tusind tak :slight_smile: Jeg tænker på at fokusere på det som man føler , at man har sværest ved - jeg prøver at se om jeg kan låne GMAT og se hvordan opgaverne er fordelt (der er vel forskellige type af opgaver?)- jeg kan ikke helt huske opgaverne fra sidst, da jeg havde fået 2,5 timers søvn inden og nærmest tog den i en tåge, men de matematiske opgaver, der var (som jeg husker det) var meget sådan noget sandsynlighedsberegning og sådan?

Jeg kan slet ikke huske de matematiske opgaver, derfor jeg er meget i tvivl om hvad jeg overhovedet skal kigge på :slight_smile:

Jeg skal for første gang til unitest - hvis man er i tvivl om et spørgsmål og vil gå videre kan man så markere det spørgsmål, så man kan se at man ikke har svaret på det og vende tilbage?

Har I nogle gode råd i forhold til at forberede sig til prøven?

/N

Det bliver mit første forsøg i år, men jeg synes GAT minder mere om den unitest der ligger på AU’s hjemmeside. Måske du også vil finde dem brugbare. Et eksempel kan findes på linket her:

Held og lykke! :slight_smile:

1 Synes om

Hej! undskyld min sene respons, jeg har først set dit spørgsmål nu! Jeg ved ikke om du allerede har været oppe, men hvis du er så heldig at have et par dage at løbe på endnu, så har Aspiri lavet et forberedelseskursus. Det er lidt pebret, men det er godt, og hvis ikke man kommer ind i år, har man adgang til kurset igen til næste år.
Man kan have notespapir og selv notere hvilke spørgsmål man evt. mangler at svare på.

Held og lykke!!

Tak!! Undskyld, jeg har først set din besked nu! Jeg fandt et forberedelseskursus hos noget der hedder Aspiri. Det hjalp en del!

Held og lykke! :slight_smile:

Hvordan syntes du Aspiris test var i forhold til den rigtige unitest? Var de nogenlunde ens eller var den rigtige sværere?

Den rigtige var uden tvivl sværere!

Årh øv, men tak for svar! Havde håbet at den nogenlunde var på samme niveau…

Det er klart en fordel at have trænet sin hjerne selvom spiri opgaverne er nemmere end selve unitesten, og man får også brugbare fremgangsmåder til at kigge på grafer/søjler/algoritmer osv. Men opgaverne er sværere i alle 3 kategorier til selve testen. Det er også den generelle holdning blandt de andre som har taget kurset.

Desuden er det virkelig noget rod med ProctorU som står for online overvågningen. Der er lang online kø for at komme igang med testen, og i øvrigt er der 95 spgm, ikke 90 som der står på SDU’s hjemmeside.

1 Synes om

Hejsa. Hvordan gik det med at søge ind? Var ebogen “GMAT” en stor hjælp?:slight_smile: