KUskal man søge dispensation for at ta 10. og 11.sem sammen?

Hey. Jeg overvejer at ta 10. og 11. sammen er der nogen der har erfaring med dette samt gode råd? Skal man søge dispensation for at gøre det? Eller skal man bare tilmelde sig 11. sem eksamenerne ?

På forhånd tak. Hilsen Anna

Indtil nu har man haft muligheden for at tage 10. og 11. semester sammen eller bytte rundt på det. Fra efteråret 2011 er dette ikke længere muligt. Man kan ikke tilmelde sig 11. semster, før man har bestået 10. semester. Dette er lavet for at undgå flaskehalse med mange studerende på de forskellige afdelinger. Ved ikke om det er muligt at få dispensation fra dette.
Jeg er selv på 11. semester nu, og kan ikke anbefale, at tage begge både 10. og 11. på en gang. Jeg synes 10. semester var hårdt med klinik hver dag fra 8-15 og derefter læsning af ukendt stof, samt en stor eksamen, Selv om læsestoffet er knap så stort på 11. semester, så er der stadigvæk en del og meget af anatomien ligger langt væk. Desuden er undervisningen god og værd at komme til, da man jo skal lære en masse nye undersøgelsesteknikker.