Kuldsejlet medicinstudium - hvad nu?

Dette opslag kommer idet jeg frygter for min fremtid som stud.med. idet jeg er kommet bagud på studiet med dumpede eksamener og snart er løbet tør for kræfter. Det har været en drøm at blive læge, men jeg vil også gerne bare være glad og have overskud snart, derfor overvejer jeg at søge væk.
Men for at mine år med eksamensstress og beståede ECTS point ikke skal være “spildt” vil jeg gerne søge veje hvor jeg kan få merit, eller i det mindste en fordel, fra det jeg har lært.
Har i nogen tanker eller idéer hertil?

5 Synes om

Hej Mark

Hvordan går dit studie pt?

Dbh
G

hej kunne du måske lave en update.
er kun på 1 år men vil gerne høre om hvordan det går :slightly_smiling_face:

Jeg har siden bestået en eksamen og mangler således kun en mere før jeg skal videre på kandidaten. succesen ved at bestå den der har taget mig nu 3 forsøg var virkelig god og har givet mig en fornyelt lyst til at læse og bestå de sidste 10 point.
Jeg håber du overkommer dine udfordringer Medicol.

2 Synes om

Tillykke med de beståede eksamener!! Super sejt!
Af nysgerrig vil jeg gerne høre de veje du overvejede at søge hen hvor du kunne få merit?
Måske et personligt spørgsmål, men hvad var det der gjorde at du ikke valgt at stoppe på studiet?
Igen tillykke!

Tusind tak :slight_smile:
Jeg indså at meritmulighederne var så godt som 0 og min mulighed derfor var at gøre det færdigt - eller droppe en videregående uddannelse for nu fordi min SU ikke ville række dertil.
Jeg søgte således ind på en erhvervsuddannelse men annulerede ansøgningen idet det føltes forkert.