KU vs. SDU i kvote 2, og med lidt år på bagen

Kære alle nuværende studerende på SDU & KU!

Et lille spørgsmål, som findes i maaange variationer, men som jeg ikke har kunne finde i min, og derfor håber, er okay, jeg stiller.

Jeg er +30, og har søgt medicin på kvote 2. Helt kort; hvad er der af erfaringer derude?
Jeg ved selvfølgelig godt, at man ikke kan sige, at det ene er bedre end det andet, også fordi man jo som regel kun har prøvet det ét sted…

Men er der nogen, der vil komme med et indspark om, hvad der fx. har været godt med at tilhøre de ældre studerende på SDU; specielle studiehold, mange ældre studerende, som via kvote 2 har anden arbejdserfaring, og derfor finder sammen i læsegrupper, eller noget andet, som bare gør det en tand bedre at være ældre studerende via kvote 2 der?
Og også gerne om hvad der har været mindre godt; har det været svært at komme i en læsegruppe grundet alder, kommer man sig hurtigt til at føle sig udenfor, fordi optaget er generelt yngre?
Og selvfølgelig det samme med KU :slight_smile:
Her tænker jeg, at jeg ofte har hørt, at kvote 2 optag er relativt småt, og man derfor kan kunne til at føle sig lidt som en elefant i en glasbutik, når man kommer som +30, med et snit, der ikke var til kvote 1, men en erfaring til kvote 2. Dette kan selvfølgelig være noget af en god vandrehistorie, så den må hjertens gerne aflives :slight_smile:

Glæder mig til at læse nogle gode inputs fra alle jer stud.med’er! :star_struck: