KU: Standby medicin

Hej folkens

Jeg har fået en standby-plads på Medicinuddannelsen på Københavns Universitet. Standby perioden var til den 14.august, men har dog ikke fået tilbudt en studieplads. Er der nogle der kendskab til hvad der vil ske fremover? Kan man stadig få en studieplads, eller skal man bare regne med at modtage et tilsagnsbrev hvor man er sikret en studieplads året efter?

Jeg takker på forhånd!

Det vist noget med at du i teorien stadig kan få en studieplads indtil en bestemt dato, men at du efter 14. august har ret til at afvise tilbudet, uden at miste dit tilsagn og studiegaranti næste år.

En af mine veninders storebror, som selv går på KU medicin, fortalte, at man har mulighed for at få en plads helt ind til November. Så selvom standby-perioden er over, kan du stadig få en plads til vinterstart.

Nogen der evt. kan bekræfte?

Jeg har selv lige taget kontakt til studievejlederne på KU, og der sagde de følgende:

At man i løbet af dec/jan kunne få tilbudt en studieplads, da man der igen skulle takke nej eller ja til sin studieplads. Dog var det meget sjældent at nogen takkede nej på det her tidspunkt. Men der er stadig en chance. Derfor skulle man nok regne med en studieplads næste år. Og at man ville få tilsendt tilsagnsbrevet i løbet af september via MitKU.

1 Synes om